نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 09:56

فرودگاه سقز پس از ۲۰ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

فرودگاه سقز دقایقی قبل و پس از ۲۰ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، در دومین روز از دومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، فرودگاه سقز به عنوان یک مگاپروژه مهم و مطالبات بیش از دو دهه مردم کردستان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مطالعات این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان در سال 1375 آغاز شد و تا سال 1384 مطالعات جانبی آن ادامه پیدا کرد براساس گزارشات موجود از سال 84 تا 93 حدود 70 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد.

استاندار کردستان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث فرودگاه شهدای سقز در دهه 70 مصوب و سال 1382 مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت فرودگاه سقز 500 میلیارد تومان هزینه شده است و ارزش فعلی این کلان پروژه 2 هزار میلیارد تومان است.

استاندار کردستان با اشاره به نقش مهم این فرودگاه در تسهیل و امدادرسانی در مواقع بحران و پرکردن خلا پروازی شمال‌غرب کشور مابین کرمانشاه و ارومیه، افزود: سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این پروژه تزریق شد و مجددا شروع به کار کرد.

به گفته وی، در طول هفت ماه اخیر برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز محوطه، تجهیزات سالن ترمینال، بخشی ار محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه، تامین ماشین آتش نشانی انجام و تمام تجهیزات مستقر شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559417

مهمترین اخبار ایران و جهان: