نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 00:29

تظاهرات مسلمانان بالکان علیه رژیم صهیونیستی

مسلمانان چندین شهر در منطقه بالکان روز یکشنبه در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت مردم جهان از فلسطین، مسلمانان چندین شهر در منطقه بالکان روز یکشنبه علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» در «سارایوو» پایتخت بوسنی و هرزگوین هزاران نفر گردهم آمدند و  خواهان پایان گلوله باران غزه توسط رژیم اسرائیل شدند. تجمعات مردمی مشابهی در شهرهای دیگر بوسنی گزارش شد.در «پودگوریتسا» پایتخت مونته‌نگرو نیز صدها نفر با پرچم‌های فلسطین مقابل دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

 

«ماجد معروف» رئیس جامعه فلسطینی در بوسنی و هرزگوین گفت:«از مردم می‌خواهیم که صدای خود را بلند کنند، نسل‌کشی علیه مردم فلسطین را متوقف کنند. مردم باید بدانند که ما طرفدار صلح هستیم.»

شهروندان مونته نگرو در تظاهرات خود خواستار اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی به دلیل گلوله باران نوار غزه شدند.

هزاران مالزیایی روز یکشنبه در میدان «مردکا» در شهر«کوالالامپور» به نشانه حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند. در تجمع «آزادی برای فلسطین» اتباع کشورهای دیگر از جمله سوری‌ها، تونسی ها، مصری‌ها، اسپانیایی‌ها، لیبیایی‌ها و پاکستانی‌ها نیز حضور داشتند.

 

شرکت کنندگان پلاکاردهایی در حمایت از فلسطین حمل کردند و پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند، در حالیکه فریادهای «اسرائیل، شرم بر تو باد» فضا را پر کرده بود. شماری از شخصیت‌های برجسته مالزی از جمله وزیر ارتباطات و دیجیتال و معاون رئیس جمهور مالزی نیز در این مراسم حاضر بودند.

خیابان‌های شهرهای بزرگ آمریکا مثل «لس آنجلس» و «نیویورک» نیز روز شنبه شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت حمایت واشنگتن از تل‌آویو و درخواست برای پایان اشغالگری و تجاوزات  رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین بود.

 

هزاران نفر در تجمعات در «واشنگتن»، «نیویورک»، «شیکاگو»، «هیوستون»، «فیلادلفیا» و «سن‌دیگو» شرکت کردند. در تظاهرات پرجمعیت لس آنجلس، شرکت‌کنندگان خواستار پایان فوری نسل‌کشی و محاصره غزه شدند. شرکت کنندگان در تجمعات این شهر از اعضای کنگره آمریکا خواستند با جلوگیری از وخامت شرایط زندگی در نوار غزه و توقف جنایاتی که به بهانه «دفاع از خود» توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انجام می‌شود، به وظایف خود عمل کنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547017

مهمترین اخبار ایران و جهان: