نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 20:33

۶۰۰ پژوهشگاه علمی در قم فعالیت دارند

رئیس دانشگاه قم از فعالیت 600 پژوهشگاه علمی دراستان یاد کرد و گفت: اینکه 90 درصد اساتید طرح ضیافت از قم تامین می‌شود نشان از ظرفیت بالای علمی این استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها با استاندار قم، با اشاره به اینکه قم یک استان علمی در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: ۶۰۰ پژوهشگاه علمی در استان در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد اساتید طرح ضیافت کشور از استان قم اعزام می‌شوند که نشان‌دهنده این است که استان قم در مسائل حرفی جزو اولین‌ها در کشور است.

رئیس دانشگاه قم ضمن انتقاد نسبت به کمبود زیرساخت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، تصریح کرد: قم از نظر مکان‌های فرهنگی با کمبود‌های چشم‌گیری مواجه است. درحال حاضر مکانی وجود ندارد که اساتید سراسر کشور در آنجا گردهم آمده و برای آن‌ها اردوهای آموزشی و فرهنگی برگزار شود.

*مجتمع آموزشی و فرهنگی پیام نور کهک میزبان دانشجویان و اساتید کشور

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین رجب اکبرزاده رئیس دانشگاه پیام نور استان قم اظهار کرد: باتوجه به کمبود یک مکان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در استان سال گذشته تصمیم گرفته شد دانشگاه پیام نور کهک تبدیل به مجتمع آموزشی و فرهنگی شود.

وی افزود: بعد از گذشت زمان حدود یک سال این مجموعه با ظرفیت ۱۵۰ تخت آماده و طی ماه‌های اخیر چندین برنامه فرهنگی در سطح کشور در این مجتمع آموزشی و فرهنگی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تصریح کرد: درصورتی که اعتبارات بهتر و بیش‌تری برای این مجموعه در نظر گرفته شود با تجهیز آن می‌توانیم پذیرای دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه‌ها نه تنها در استان بلکه در سطح کشور باشیم.
 
لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات دانشگاه‌‌ها در حوزه فضای آموزشی و کمبود زیرساخت‌ها از سوی روسای دانشگاه‌های استان قم مطرح شد.

پایان پیام/78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538061

مهمترین اخبار ایران و جهان: