نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:29

استقبال ۸۷ هزار خانوار کرمانشاهی از طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۸۷ هزار خانوار در استان از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، میزان اشتغال پیش‌بینی شده استان برای امسال را ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: از این تعهد تاکنون بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از محل بند ۲ تبصره ۱۶ نزدیک به یک‌هزار و ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: ۵۲ میلیارد تومان از طریق سازمان بهزیستی، ۲۱۰ میلیارد تومان از محل کمیته امداد به مددجویان و ۳۰ میلیارد تومان هم به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هم از محل سفر رئیس جمهور پرداخت شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیکی در استان داشت و اظهار کرد: قبلا دهک یک تا پنجم مشمول طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی بودند که از روز گذشته دهک ششم و هفتم نیز به این طرح اضافه شدند.

وی ادامه داد: به ازای خرید از اقلام کالابرگی، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی دریافت می‌کنند، قیمت اقلام کالابرگ نیز برای مشمولان براساس قیمت‌های سال گذشته محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی را خرید از ۱۱ قلم کالای مشخص شده دانست و افزود: اگر از یارانه ۲۰۰ هزار تومان از این ۱۱ قلم خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان تشویقی هم اضافه می‌شود.

وی استقبال هم‌استانی‌ها از این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۸۷ هزار خانوار از این طرح استفاده کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ هزار فروشگاه در سرتاسر استان خدمات مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی را به مشمولان طرح ارائه می‌دهد که سعی شده فروشگاه‌های را در اکثر روستاها و مراکز دهستان‌ها به طرح متصل کنیم.

وی با بیان اینکه مشمولان با استفاده از برنامه «شما» می‌توانند نزدیک‌ترین فروشگاه‌های متصل به طرح را شناسایی کنند، اضافه کرد: خانوارها می‌توانند یک‌ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و کالاهای مورد نیاز خود را خرید کنند.

گفتنی است، با اضافه شدن دو دهک جدید(ششم و هفتم) به طرح کالابرگ الکترونیکی تعداد مشمولان طرح در کشور به حدود ۶۱ میلیون نفر می‌رسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538261

مهمترین اخبار ایران و جهان: