نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 23:57

1300 میلیارد درآمد موقوفات بردسکن دریکساله گذشته

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه بردسکن گفت: در یک سال گذشته 13 میلیارد ریال در آمد موقوفات بردسکن بود که در مسیر نیت واقفین هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام سعید غیرتمند در آخرین روز از گرامیداشت هفته  اوقاف وامور خیریه از اجرای 22 برنامه مختلف فرهنگی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: موقوفات بردسکن در طول سال  بیش از ۱۳ میلیارد ریال درآمد دارند که در برنامه های مختلف فرهنگی طبق نظر واقف هزینه می گردد.

غیرتمند با بیان اینکه اجرای مراسم شبی با قرآن  با حضور قاریان برتر کشور و استان  در امامزاده سید طاهر این شهرستان، اطعام، مسابقات فرهنگی در مدارس، حضوردر امامزادگان واجرای برنامه های مذهبی ،فرهنگی وجشن از برنامه های این هفته بود، افزود: درطی شش ماهه اول امسال ۶ مورد  وقف جدید در شهرستان  به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه  ۵۰ درصد افزایش را دارد.

وی با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته موقوفات شهرستان  ۱۰ برابر  افزایش یافته است ، بیان کرد: ماهیت اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه حفظ و حراست از موقوفات می باشد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بردسکن در این نشست  گفت:  اخذ سند تک برگی به میزان ۳۶۳ هکتار یکی از  برنامه های این اداره بود که موفق شدیم، یکی از ادارات  پیش رو در اخذ سند تک برگی از ثبت و اسناد برای موقوفات باشیم.

وی با بیان اینکه مشیر التجار یکی از واقفین بزرگ در منطقه بردسکن بوده است، افزود:  حوزه علمیه بردسکن که سال ها در تربیت طلاب فعال است یکی از  وقف های اوست .

به گفته غیرتمند، مشیر التجار بیش از ۱۰ رشته قنات را نیز احیا کرده است که ضروری است  شورای اسلامی شهر بردسکن یکی از میادین را به نام این فرد خیر اندیش نامگذاری نماید.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534461

مهمترین اخبار ایران و جهان: