نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 17:10

پایش کارخانجات تولید سوسیس و کالباس شهرستان شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: با هدف پایش واحدهای صنعتی، تولیدی وخدماتی این شهرستان از کارخانجات صنعتی سوسیس و کالباس بازدید بعمل آمد و مولفه های رعایت ضوابط بهداشتی و محیط زیستی دراین کارخانجات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران اسلاملو در حاشیه این بازدید اظهار داشت: فعالیت صنایع از جنبه تولید بسیار با اهمیت است ولی مهمتراز آن رعایت مسائل محیط زیستی است که توجه مدیران به مقوله محیط زیست را نشان می دهد، در این زمینه کارشناسان محیط زیست بدون اغماض همه قوانین و دستورالعمل های محیط زیست را در قالب موازین قانونی در نظر می گیرند. 

اسلاملو گفت: پایش صنایع به منظور کاهش منابع آلاینده آب، خاک وهوا موردی الزامی و همیشگی است و بازدید از اینگونه واحدها به طور تصادفی صورت می گیرد همچنین صنایع ملزم به انجام خود اظهاری دوره ای برابرضوابط در دست اجرای محیط زیست هستند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در ادامه بیان داشت : صنایع آلاینده‌ای که در حریم و یا مجاورت شهرها قرار دارند باید سهم خود را برای آلودگی هوا به شهرداری‌ها پرداخت کنند .

وی افزود: محیط زیست از حداکثر ظرفیت ها برای داشتن شهری بدون آلودگی استفاده خواهد کرد لذا لازم و ضروری است که پایش ها به طور شبانه روزی صورت گیرد تا مسئولان واحدها ملزم گردند در کنار توسعه صنعت حفظ محیط زیست سالم و سلامت شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534117

مهمترین اخبار ایران و جهان: