نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 06:29

برخورداری شهرهای مازندران از خانه تخصصی تکواندو

رئیس فدراسیون تکواندو با اعلام وجود استعدادهای درخشان این رشته ورزشی و حضور ورزشکاران ملی پوش در مازندران گفت: بیشتر شهرهای مازندران از خانه تخصصی تکواندو بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، بزرگترین خانه تخصصی تکواندو در استان‌های شمالی کشور شب گذشته با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در این مراسم که با حضور مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته رزمی همراه بود، اظهار کرد: تکواندو یکی از رشته‌های مطرح و پرطرفدار است که امروزه شاهد استقبال ورزشکاران و خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان خود برای آموزش این رشته ورزشی هستیم.

هادی ساعی افزود: مازندران ظرفیت بسیار زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد و همیشه شاهد درخشش و مدال‌آوری ورزشکاران این دیار ورزشی در میادین مختلف هستیم؛ همچنین شهرستان آمل از شهرهای ارزشمند در کشور بوده که آوازه ورزشکاران این شهرستان در میادین المپیک، جهانی و آسیایی زبانزد است.

وی با اشاره به ساخت و تجهیز بزرگترین خانه تکواندو شامل کشور در شهرستان آمل و استفاده همه ورزشکاران از آن، تصریح کرد: مازندران ظرفیت فراوان در رشته ورزشی تکواندو دارد و در همه رده‌های سنی پایه تا بزرگسالان شاهد عضویت ورزشکاران مازندرانی در تیم‌های ملی کشورمان هستیم.

ساعی ادامه داد: این مهم نشان از استعدادهای بالای مازندران در رشته ورزشی تکواندو دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به رشد و ارتقای این ورزش در سطح روستاهای کشور، گفت: در بیشتر استان‌های کشور خانه تکواندو وجود دارد و اکثر شهرهای مازندران از خانه تکواندو مستقل بهره می‌برند.

ساعی یادآور شد: پس از بازدید از سالن خانه تکواندو در آمل شاهد ایجاد یک سالن استاندارد با شرایط مطلوب هستیم و باید با توجه مسؤولان ورزشی و شهری به این مکان ورزشی زمینه‌ساز رشد و نمو ورزشکاران آینده‌ساز کشور باشیم.

به گزارش فارس، بزرگترین خانه تخصصی تکواندو شمال کشور با نام شهید نجفدری در شهرستان آمل احداث شد که این بنای ورزشی در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای بیش از ۸۰۰ متر مربع در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

برای تکمیل و تجهیز این سالن ورزشی حدود ۱۸۰ میلیارد ریال با در نظر گرفتن قیمت زمین اختصاص یافت؛ همچنین برای زمین مجاور خانه تکواندو نیز ساخت سالن بدنسازی برای تکواندوکاران در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435017

مهمترین اخبار ایران و جهان: