نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:10

وظیفه رسانه‌ پرسشگری و وظیفه مسؤولان پاسخگویی است

فرماندار شهرستان نایین با بیان اینکه رسانه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ابزار امیدآفرینی در جامعه است، گفت: در شهرستان نایین در تمام سطوح وظیفه پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایین در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان نایین با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در روز خبرنگار باید یاد و خاطره ۲۴۴ شهید عرصه خبرنگاری از شهید رهبر تا شهید آوینی و شهید صارمی و تمام کسانی که در راه تبیین و امیدآفرینی جام شهادت را نوشیدند، گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه خبرنگار تراز انقلاب باید دارای پنج شاخصه مهم باشد، تأکید کرد: مهم‌ترین شاخصه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی، صداقت است زیرا دروغ ابزار دشمن است و باید مراقبت کرد تا آلوده به این ابزار دشمن نشویم و اخبار صادقانه باید منعکس شود.

مطهرخو ادامه داد: دومین شاخصه امانت‌داری است یعنی اگر یک خبرنگار امانت‌دار نباشد، دیر یا زود یا خودش از میدان خارج می‌شود یا او را خارج می‌کنند و شما خبرنگاران نباید خبر را کم‌وزیاد کنید و برداشت خود را به‌عنوان خبرنگار ننویسید بلکه رویداد واقعه را همان‌طور که است منعکس کنید.

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه انصاف به‌عنوان سومین شاخصه باید در خبرنگاری وجود داشته باشد، گفت: این شاخصه اگر رعایت نشود، مسؤولان نیز بلاتکلیف و سردرگم می‌شوند و باید نقد منصفانه صورت گیرد و خوبی و درستی‌ها را در کنار نقاط ضعف بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که منتشر می‌شود باید مستند باشد و مستندگویی شاخصه چهارم است و باید دقت به منبع و مستند خبر دقت شود زیرا دشمن بر شایعه‌پراکنی سرمایه‌گذاری کرده است.

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه انقلابی بودن شاخصه پنجم است، تأکید کرد: آنچه داریم از خون شهدا، آرمان‌ها و هدایت‌های امامین انقلاب است و اگر کسی از امکانات دولت اسلامی و انقلاب اسلامی استفاده کرده و در آن رشد پیداکرده و مجوزهای مختلف را دریافت کرده اما امروز خلاف قاعده و خلاف مسیر انقلاب حرکت می‌کند و مردم را از این مسیر نورانی ناامید کند، این شخص خیانت کرده است.

رسانه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ابزار امیدآفرینی در جامعه است

 محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در ادامه جلسه اظهار داشت: اگر همراهی و هم‌افزایی رسانه‌های شهرستان نایین در ایام بحران انجام نمی‌شد، شاید نایین با آسیب‌های بسیاری روبه‌رو می‌شد زیرا بارش‌ها وضعیت سیل در شهرستان نایین به‌مراتب بدتر از شهرستان اردستان بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر امیدآفرینی و ایمان، گفت: تمام دلخوشی ما در مجموعه فرمانداری، امیدواری مردم در شهرستان نایین است و حتی معتقدیم خود واژه ناامیدی دارای تبعات بسیار منفی است و در این راه‌ دست یاری به‌طرف رسانه‌های شهرستان دراز می‌کنیم.

کریمی افزود: در شهرستان سعی کرده‌ایم جلوی هر گونه حاشیه‌ای گرفته و یا حاشیه‌ها مانع از مسیر خدمت به مردم نشود زیرا امروز باید برای پیشرفت شهرستان دست‌به‌دست هم دهیم.

فرماندار شهرستان نایین با بیان اینکه رسانه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ابزار امیدآفرینی در جامعه است، گفت: مهم‌تر از این ابزار، ابزاری نیست و حتی به گفته رئیس‌جمهور تابه‌حال دولت سیزدهم از یک خبرنگار شکایت نکرده است و ما در شهرستان در تمام سطوح وظیفه پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها را داریم.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436017

مهمترین اخبار ایران و جهان: