نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 21:20

روسیه: گفتگوهای فراگیر ملی تنها راه‌حل بحران در نیجر است

معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه امروز با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد: گفتگوهای فراگیر ملی تنها راه‌حل بحران در نیجر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «الکسی زایتسف» (Alexey Zaitsev) معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد: مسکو از تلاش های جامعه آفریقا برای حل بحران در نیامی حمایت می کند.

معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در این ارتباط ادامه داد: ما فکر می کنیم که احیای سریع نظم و قانون و نیز سازماندهی گفتگوی فراگیر ملی تنها راه حل و فصل بحران در نیجر است.

«الکسی زایتسف» در ادامه اضافه کرد: ما از تلاش‌های میانجی‌گرانه جامعه آفریقا برای کمک به نیجر در یافتن راهی برای خروج از بحران فعلی حمایت می‌ کنیم. ما امیدواریم که بتوان در چارچوب تلاش‌ های دیپلماتیک بیشتر این نهاد آفریقایی (اکواس) در مورد نیجر تصمیم‌ های قابل قبول دوجانبه اتخاذ کرد.

به گفته وی، روسیه از نزدیک وضعیت نیجر را زیر نظر دارد.

«زایتسف» خاطرنشان کرد: ما فکر می کنیم که جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها در نیجر بسیار مهم است.

گفتنی است نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه ۴ مرداد برابر با ۲۶ جولای، محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت و سپس وی را از مقامش برکنار کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه ۶ مرداد برابر با ۲۸ جولای نیز ژنرال چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434617

مهمترین اخبار ایران و جهان: