نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:56

توافق انگلیس با ترکیه برای مهار پناهجویان

دولت انگلیس در راستای تشدید سیاست‌های بازدارندگی علیه پناهندگان و مهار هجوم آنها به این کشور توافقی را با ترکیه منعقد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، دولت محافظه کار انگلیس اخیراً چندین طرح را برای جلوگیری از عبور پناهجویان بالقوه به بریتانیا اعلام کرد. در حال حاضر نیز توافقی با ترکیه برای مهار هجوم مهاجران به این کشور منعقد شده است.

به این ترتیب انگلیس برای مبارزه با مهاجرت به زعم خود غیرقانونی با ترکیه توافقنامه ای امضا کرده است. وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که این توافق از جمله شامل یک مرکز صلاحیت است که قرار است توسط پلیس ترکیه راه اندازی شود و از جمله، تبادل آسان تر داده ها را فراهم می کند . "سوئلا براورمن"، وزیر کشور انگلیس همچنین گفت: همانطور که قبلاً روشن کردم، ما باید هر کاری که می توانیم برای شکستن حلقه های قاچاق و توقف قایق ها انجام دهیم.

براورمن ادامه داد: شراکت ما با ترکیه، دوست و متحد نزدیک، به آژانس های مجری قانون اجازه می دهد تا با یکدیگر در این موضوع بین المللی همکاری کنند و با زنجیره لجستیکی قایق های کوچک مقابله کنند. به گفته وزارت کشور انگلیس، دو کشور تعهد خود را به همکاری در این زمینه و تقویت همکاری با کشورهای مبدأ و ترانزیت مورد تاکید قرار دادند.

این طرح جدید در نشست آتی گفتگوی بریتانیا و ترکیه در مورد مهاجرت که قرار است به زودی در لندن برگزار شود، ارائه خواهد شد. "رابرت جنریک"، وزیر امور مهاجرت انگلیس از بیان اینکه توافق با ترکیه چه هزینه ای برای لندن خواهد داشت، خودداری کرد. وی تنها در کانال تلویزیونی GB News گفت که این در درجه اول در مورد تبادل اطلاعات و آموزش است.

دولت محافظه کار انگلیس اخیراً اقدامات متعددی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان بالقوه به بریتانیا اعلام کرده است. پارلمان بریتانیا اخیرا قانونی را تصویب کرده بود که قصد دارد افرادی را که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده اند از حق پناهندگی محروم کند. به عنوان مثال، قانون جدید امکان بازداشت فوری مهاجرانی را فراهم می کند که با قایق های کوچک از کانال مانش به جزایر بریتانیا وارد می شوند.

سال گذشته تعداد پناهجویانی که به صورت غیر قانونی وارد انگلیس شدند به 45000 نفر رسید، اگرچه نیروهای محافظه کار اعلام کرده بودند که برگزیت مهاجرت را کاهش می دهد.

دولت انگلیس در زمینه اسکان مهاجران هم با مشکلات فضایی قابل توجهی مواجه است و طبق اظهارات خود باید روزانه میلیون ها پوند برای هتل ها بپردازد. این یکی از دلایلی است که لندن می خواهد هزاران پناهجو را در چندین لنج جا دهد.

دولت انگلیس همچنین اخیرا به عنوان یک عامل بازدارنده، اعلام کرد که جریمه شرکت‌ها و مالکانی که مهاجران به زعم خود غیرقانونی را به کار می‌گیرند یا اسکان می‌دهند به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1434861

مهمترین اخبار ایران و جهان: