نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 12:50

مکتب شهید سلیمانی مکتب اهل بیت و عاشورا است

کرمان- معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر لزوم شناخت شخصیت حاج قاسم گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب اهل بیت و عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین معروفی در جمع شبکه بزرگ روایت گران مکتب شهید سلیمانی گفت: قبل از روایت گری، باید شخصیت زیبای این شهید را به درستی بشناسیم، تا بتوانیم به بهترین نحو مکتب و راه ایشان را برای دیگران روایت کنیم.

وی به شخصیت سردار شهید حاج قاسم اشاره کرد و افزود: حاج قاسم طهارت روح و جسم و ایمان حقیقی داشت و اهل گناه نبود و حسن ظن به خداوند در وجود وی نهادینه شده بود و بالاترین قدرت را از آن خدا می‌دانست.

سردار معروفی با اشاره به اینکه این شهید والامقام اهل بکاء و گریه برای اهل بیت بود، تصریح کرد: گذشت از مال یکی از خصلت‌های سردار دل‌ها بود که این چنین اسوه جهان شده است؛ چون کسی که عقبه مادی داشته باشد نمی‌تواند جهاد کند و ماندگار و محبوب مردم شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از عزاداری‌های امسال رویش جوانان داشت، بیان کرد: بچه‌های شهدا امروز مریدان حاج قاسم هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، مکتب اهل بیت و عاشورا است، تصریح کرد: حاج قاسم عمل گرای مکتب وحی است که فرمایشات امامین انقلاب را در کشور جاری کرد.

وی افزود: اگر اندیشه شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها نهادینه شود، انسان تراز انقلاب تولید می‌شود و جنسیت هم ندارد؛ چراکه تفکر حاج قاسم، همگرایی و قدرت را در پی دارد.

شرکت ۱۵ استان در نخستین دوره روایان مکتب شهید سلیمانی

سردار عبدالرضا آزادی مسئول حفظ آثار نشر سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه از ۱۵ استان کشور در اولین دوره راویان مکتب شهید سلیمانی در کرمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه این دوره شامل ۶ جلسه فشرده آموزشی، ۳ بازدید و برنامه وداع در گلزار شهدا است، گفت: کار برای شهدا، جهاد در راه خداست و شما که در این وادی قدم گذاشتید، راوی و تداوم دهنده فرهنگ و آرمان‌های شهدا به خصوص سید الشهدای مقاومت که دارای مدال‌های افتخار زیادی از جانب مردم است، خواهید بود.

ترویج مکتب شهید سلیمانی

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم در این مراسم گفت: این دومین دوره تربیت راویان مکتب شهید سلیمانی در کشور است که در کرمان به صورت اولین دوره افتتاح و برگزار می‌شود؛ چون دوره اول آن در تهران با ۱۵۰ شرکت کننده برگزار شد.

وی افزود: از سه سال قبل در کل کشور و به خصوص در زادگاه وی، کارهای خوبی برای ترویج مکتب این شهید بزرگوار را شروع کرده‌ایم.

شهید سردار سلیمانی نمونه‌ای مردمدار

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: یک شخصیت الگو و برجسته و شخصیتی به این جامعیت و کاملیت که بهترین نمونه و اسوه برای جامعه باشد نیز نمی‌توانیم در دنیا به وفور پیدا کنیم.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی نمونه‌ای مردمدار، فرمانده‌ای مقتدر، زمان شناس، مدیر و مدبر و مطیع ولایت است و معرفی چنین شخصیتی که در همه زمینه‌ها الگو بود، به نسل‌های امروز و آینده کاری با اهمیت و ماندگار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423117

مهمترین اخبار ایران و جهان: