نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:54

یوز آسیب دیده تحت مراقبت پزشکی است/علائم تصادف مشاهده نشد

شاهرود_ دوستدار حیات وحش حاضر در منطقه توران شاهرود بابیان اینکه یوز آسیب دیده تحت نظر تیم پزشکی است، گفت: معاینه های اولیه نشانی از تصادف ندارد بلکه بیانگر بیماری در این نر جوان است.

علیرضا چراغی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته (شنبه) محیط‌بانان منطقه پارک ملی توران شاهرود متوجه وجود یوز آسیب دیده در زیستگاه‌های خارج از این محدوده می‌شوند، ابراز داشت: بلافاصله اکیپی تشکیل و کار پایش و رصد این یوز به سرعت انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه بعد از تماس با اداره کل محیط زیست و به تبع آن سازمان، تیم پزشکی روز گذشته به منطقه اعزام شد، افزود: برنامه این تیم پزشکی انجام بیهوشی به منظور انجام معاینات دقیق و سپس درمان بر روی این یوز است.

دوستدار حیات وحش حاضر در منطقه ضمن بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که هیچ گونه آثار تصادف بر روی این یوز وجود ندارد، ابراز داشت: به نظر می‌رسد این یوز دچار عفونت یا بیماری است که اظهار نظر در این مورد بر عهده تیم پزشکی خواهد بود.

چراغی ضمن بیان اینکه دغدغه فعالان محیط زیست در خصوص یوز پلنگ آسیایی کاملاً قابل درک است، تصریح کرد: تیم پزشکی و گروه‌های فعال حاضر در منطقه برای زنده نگه داشتن و بقای این یوز آسیب دیده حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌ای برای قلاده گذاری یا تکثیر در اسارت برای این یوز پیش بینی نشده است، افزود: بعد از بهبودی یوز جوان به طبیعت باز خواهد گشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428561

مهمترین اخبار ایران و جهان: