نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:45

فرمانده آمریکایی: ارسال «اف-16» به اوکراین در کوتاه‌ مدت امکان‌پذیر نیست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت، این کشور قادر به تهیه جنگنده «اف-16» به تعداد کافی برای کمک به ارتش اوکراین نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران به مشکلات این کشور در ارسال جنگنده «اف-۱۶» به مقصد اوکراین اشاره کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به زمان و بودجه مورد نیاز برای تامین این تسلیحات گفت که آمریکا قادر به تهیه جنگنده اف-۱۶ کافی برای کمک به اوکراین در انجام پاتک علیه روسیه نیست.

میلی گفت که ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین در کوتاه‌ مدت امکان‌پذیر نخواهد بود.


ژنرال میلی

 

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، ضدحملات کی‌یف علیه مواضع روسیه که مدت‌ها بود برای آن تبلیغ می‌کرد موفقیتی در پی نداشته است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در جمع خبرنگاران گفت در هفته‌ ای گذشته نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بیش از سه هزار سخت‌افزار نظامی را در جریان ضد حملات از دست داده‌اند.

ژنرال میلی در ادامه توضیح داد:«فقط یک تمرین ریاضی سریع انجام دهید متوجه قضیه خواهید شد. ۱۰ فروند اف-۱۶،  ۲ میلیارد دلار هزینه دارد در حالیکه روس‌ها صدها هواپیمای نسل چهارم و پنجم دارند.»

این ژنرال ارشد آرتش آمریکا گفت که آموزش خلبانان اوکراینی و بازآماد سال‌ها زمان نیاز دارد.

آمریکا هنوز به کشورهای اروپایی که قرار است به خلبانان اوکراین پرواز با این جنگنده را آموزش دهند، مجوز رسمی نداده است. سخنگوی پنتاگون در این زمینه گفت که این درخواست‌ها هنوز در حال بررسی هستند. قرار است وزارت امور خارجه اجازه انتقال دستورالعمل‌ها، شبیه‌سازهای پرواز و سایر مواد مورد نیاز برای آموزش را بررسی کند، اما هنوز این کار را انجام نداده است.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شده که اوکراین می‌تواند اولین جنگنده‌های اف-۱۶ خود را تا اواخر مارس ۲۰۲۴ دریافت کند.

بسیاری از متحدان غربی اوکراین اعتراف کرده‌اند که پاتک‌های اوکراین علیه روسیه بسیار کُند پیش می‌رود و نیروهای نظامی این کشور قادر به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نیستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374117

مهمترین اخبار ایران و جهان: