نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 09:18

جهش صادرات به روسیه، با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه در زنجان نقطه جهش توسعه صادرات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحمت‌الله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در جلسه نمایشگاه هم‌اندیشی توسعه صادرات ایران به روسیه با رویکرد نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، اظهار کرد: در سال گذشته  شرکت‌های ایرانی در غالب 12 پاویون نمایشگاهی در کشور روسیه حضور داشتند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت افزود: امسال به دنبال این هستیم تا جذب هیأت‌های مختلف تجاری را به کشور انجام شود و این مهم در غالب نمایشگاه روسیه در زنجان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه از 18 تا 21 مهرماه سال‌جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برگزار شود افزود: سهم ایران در صادرات به روسیه بالا نبوده و این میزان صرفا به 750 میلیون دلار در سال گذشته بوده است و برای سال جاری یک میلیارد دلار هدف گذاری شده که با این حال در سه ماهه ابتدایی سال جاری 200 میلیون دلار صادرات ثبت شده است.

خرمالی با بیان به اینکه کشور روسیه هشت ناحیه فدرال و 50 ناحیه و منطقه اقتصادی دارد، تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری 130 کشور در روسیه سرمایه‌گذاری کردند که کشورمان هم حضوری فعالی نداشته است و عمده کشورهایی که از روسیه واردات دارند چین و هلند هستند. 

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه که در زنجان برگزار می‌شود ظرفیت‌های صادراتی کشور به خوبی معرفی شود، گفت: گروه‌های عمده کالایی  صادرات به روسیه در سال گذشته شامل صنایع و خدمات فنی و مهندسی، محصولات و کالاهای دانش بنیان، صنایع و تجهیزات نفت و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی، تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع شیمیایی، برق الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، محصولات سلولزی و پلیمری، پوشاک و کفش بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات حوزه کشاورزی طی دو سال اخیر به روسیه 50 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین محصولات حوزه صنعتی کشورمان نیز 128 درصد رشد کرده و  اقلام عمده صادراتی ایران به روسیه در حوزه کشاورزی و بخشی از حوزه صنعتی است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه از 18 تا 21 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان با هدف حضور حداکثری شرکت‌های توانمند صادراتی ایران و حضور هیات‌های تجاری متناظر و درخواست کننده کالاهای ایرانی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374517

مهمترین اخبار ایران و جهان: