نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 14:04

تولید ۴۲۰۰ مگاوات برق در نیروگاه‌های منطقه آذربایجان

تبریز- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان از تولید ۴۲۰۰ مگاوات برق در نیروگاه‌های این منطقه شامل سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول اسماعیل زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان به سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از شرکت‌های مهم برق منطقه‌ای کشور است، افزود: علاوه بر داخل کشور با ۴ کشور نیز تبادل انرژی داریم.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های شمالغرب ۵۶۰۰ مگاوات است و تا ۴۲۰۰ مگاوات تولید برق از این نیروگاه‌ها داریم، ادامه داد: ۱۷۰۰ مگاوات از این میزان تولید برای استان آذربایجان شرقی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: میزان مصرف در ایام پیک بار در منطقه آذربایجان طی سال گذشته ۴۱۰۰ مگاوات بود، گفت: چون میزان تولید این منطقه بیشتر از مصرف بوده ما در منطقه سبز هستیم و مازاد تولید به استان‌های جنوبی کشور منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۵۰۰ مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق در کشور طی دوران آغاز کار دولت سیزدهم داشتیم، گفت: در این مدت مدیریت خوبی در زمینه مصرف و تولید برق انجام شده است. البته رشد مصرف برق همچنان پابرجاست ولی بیشتر این رشد مصرف به دلیل صنعت است.

اسماعیل زاده بر ضرورت توجه به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی نیز تاکید داشت و گفت: پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد و باید سرمایه گذاران به ایجاد و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی همت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401361

مهمترین اخبار ایران و جهان: