نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 07:47

انجام ۸ میلیون ۷۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در زنجان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۴ مرغداری فعال در استان فعالیت می‌کنند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این تعداد مرغداری در سطح این استان انجام شده است.

روح‌الله حسنی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۴ مرغداری فعال در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این تعداد مرغداری انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان مرغداری غیر فعال نداریم و به نوعی می‌توان گفت که تعدادی نیمه فعال هستند، بیان داشت: در سطح استان ۲۰ مرغداری نیمه فعال داریم که یک یا دو دوره جوجه‌ریزی در این مرغداری‌ها انجام شده است و از این رو نمی‌توان گفت که غیرفعال هستند بنابراین این واحدها را نیمه فعال در نظر می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه  سعی ما بر این است که این واحد‌ها را هم به طور کامل به چرخه تولید برگردانیم، افزود: در این راستا استاندار زنجان مذاکراتی با سازمان اقتصادی کوثر و با هماهنگی‌های که انجام شده، طی جلسه‌ای که با مجموعه شرکت ماهان در این راستا برگزار شده است، تلاش می‌کنیم که این واحد‌ها را به طور کامل به چرخه تولید برگردانیم.

حسنی ادامه داد: قرار بر این شده است که واحد‌های که به صورت نیمه فعال هستند به این مجموعه معرفی و آنها هم به صورت قراردادی و یا مشارکتی و یا اجاره‌ای این واحد‌ها را تحت حمایت خودشان قرار دهند تا در این مرغداری‌ها هم جوجه‌ریزی به طور منظم اتفاق بیفتد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  بنابراین با حمایت سازمان اقتصادی کوثر از ظرفیت مرغداری‌های نیمه فعال هم در تامین هر چه بهتر مرغ استان استفاده می‌کنیم، افزود: اسامی این ۲۰ مرغداری نیمه فعال به شرکت ماهان که زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، اعلام شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400217

مهمترین اخبار ایران و جهان: