نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:01

پسکوف: فشار غرب مانع موفقیت اجلاس روسیه- آفریقا نخواهد شد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز تأکید کرد: فشار غرب مانع موفقیت اجلاس روسیه- آفریقا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: فشار غرب بر سران آفریقا برای عدم شرکت در اجلاس روسیه ناخوشایند است؛ اما قطعا مانع موفقیت برگزاری مجمع مذکور در کشورمان نخواهد شد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط گفت: کاهش تعداد سران کشورهای خارجی در اجلاس روسیه و آفریقا به دلیل برنامه‌ ریزی‌ های آن‌ ها است؛ اما فشارهای وقیحانه و صریح آمریکا نیز وجود دارد.

«یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه دیروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: بیانیه پایانی نشست روسیه و آفریقا رویکردهای توسعه همکاری بین کشورها را تشریح خواهد کرد. پوتین و سران ۱۷ کشور آفریقایی در اولین نشست عمومی اجلاس روسیه و آفریقا سخنرانی می کنند. پوتین در بیانیه خود در مجمع روسیه و آفریقا از جمله در مورد اصول جهان چند قطبی صحبت خواهد کرد. ۴۹ کشور از ۵۴ کشور آفریقایی حضور خود را در اجلاس روسیه و آفریقا تایید کرده اند، بیش از نیمی از آنها در سطح نفرات اول و دوم حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: پوتین قصد دارد با هر یک از رهبران کشورهای آفریقایی که به اجلاس روسیه و آفریقا می آیند، دیدار کند. حضور کشورهای آفریقایی در اجلاس سن پترزبورگ تمایل آنها را برای تقویت روابط با روسیه، صرف نظر از شرایط جاری، تأیید می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406217

مهمترین اخبار ایران و جهان: