نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 15:21

فضاسازی فرهنگی در دانشگاه ها باید تقویت شود

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: فضاسازی فرهنگی در دانشگاه ها با برنامه ریزی مدون و جامعی باید تقویت شود تا دانشجو در بدو ورود به دانشگاه انگیزه های لازم برای فعالیت های فرهنگی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولین نشست شورای مرکزی هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور، با حضور اعضای این شورا در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری در این نشست گفت: ضرورت دارد دستگاه های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی، هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و کارکرد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها، لازم است از ظرفیت سایر دستگاه ها، سازمان ها و تشکل های مرتبط با حوزه فرهنگ نیز استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فضاسازی فرهنگی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: فضاسازی فرهنگی در دانشگاه ها با برنامه ریزی مدون و جامعی باید تقویت شود تا دانشجو در بدو ورود به دانشگاه انگیزه های لازم برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

کلانتری به ضرورت آگاهی از نیازهای متنوع و متعدد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اشاره کرد و گفت: رویدادهایی در دانشگاه ها برگزار شود که موجب اقبال دانشجویان بوده و پویایی و جذابیت لازم برای پیوند با مکتب و نظام را در آنان تقویت کند.

وی اضافه کرد: باید محور کار فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید را مشخص و برنامه ریزی لازم برای اجرای مناسب آن را انجام دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به فعالیت های ایجابی در دانشگاه ها نیاز داریم و در این راستا باید تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

عباس شیراوژن، ادامه داد: در تصمیم گیری و تصمیم سازی باید از ظرفیت همه دستگاه ها و تشکل های مرتبط با حوزه فرهنگ استفاده موثری کرد.

وی به توانمندسازی کارشناسان فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان و فعالان فرهنگی نقش مهمی در عملیاتی شدن برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها داشته، و ارتقای دانش، بینش، توانمندی‌ها و مهارت‌های آنان برای دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

شیراوژن گفت: در شروع سال تحصیلی جدید می توان رویدادهای مشترک فرهنگی و اجتماعی خوبی را در سطح استان ها اجرا کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی مشترک می توان کرسی های آزاد اندیشی را بصورت متمرکز در استان تهران برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405617

مهمترین اخبار ایران و جهان: