نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 00:37

احتمال آغاز حملات اسلام‌آباد علیه جنبش طالبان پاکستان درافغانستان

رسانه‌ای در ترکیه گزارش داد که آغاز عملیات‌های ارتش پاکستان علیه مواضع جنبش طالبان پاکستان در افغانستان با توجه به رویدادهای اخیر، دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آناتولی امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت: به نظر کارشناسان، در صورت تداوم حملات جنبش طالبان پاکستان در خاک این کشور، ارتش اسلام آباد نیز عملیات‌ هایی را علیه مواضع این گروه در افغانستان اجرا خواهد کرد.

افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان طی هفته های اخیر باعث افزایش تنش‌ ها میان اسلام آباد و کابل شده است.

در هفته های گذشته تقریبا هر روز حملات تروریستی و انتحاری علیه ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت خیبرپختونخواه صورت گرفته است.

حمله مسلحانه ۱۴ جولای به یک پادگان نظامی ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان نیز واکنش شدید مقامات این کشور نسبت به دولت موقت طالبان در افغانستان را درپی داشت.

وزرای دولت و فرماندهان ارتش پاکستان از آزادی عمل جنبش طالبان پاکستان در خاک افغانستان و عدم توجه این گروه نسبت به مفاد مندرج در توافق دوحه انتقاد کردند.

از سوی دیگر، اظهارات ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مبنی بر اینکه پاکستان یکی از طرف‌ های توافقنامه دوحه نبوده و اعضای جنبش طالبان پاکستان نیز در خاک افغانستان به سر نمی‌ برند، باعث افزایش بیشتر نارضایتی مقامات پاکستانی شد.

طاهر خان، روزنامه نگار پاکستانی و کارشناس تحولات افغانستان در گفتگو با آناتولی با اشاره به اینکه حمله مسلحانه ۱۴ جولای به پادگان نظامی ارتش پاکستان در بلوچستان باعث افزایش نگرانی‌ ها در اسلام آباد و تنش با کابل شده است، گفت: این یک حمله حساب شده بود. مهاجمین این حمله را با استفاده از سلاح‌ های آمریکایی انجام دادند.

این روزنامه نگار پاکستانی همچنین با تاکید بر اینکه مقامات پاکستانی نسبت به اجرای توافق صورت گرفته با کابل مبنی بر انتقال اعضای تحریک طالبان پاکستان از نوار مرزی مشترک به مناطق دیگر افغانستان ناامید شده‌ اند، تأکید کرد: اظهارات فرماندهان ارتش پاکستان نشانگر احتمال آغاز عملیات علیه مواضع تحریک طالبان پاکستان بود و احتمال حمله ارتش پاکستان به مواضع این گروه در خاک افغانستان وجود دارد. در صورت ادامه حملات جنبش طالبان پاکستان در خاک این کشور، احتمال آغاز عملیات توسط ارتش این کشور نیز زیاد خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407417

مهمترین اخبار ایران و جهان: