نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 10:36

طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری باید در دستورکار مجلس قرار گیرد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: باید طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری هر چه زودتر در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: طرحی در آبان ماه سال گذشته به صورت یک فوریتی پیرامون نحوه برگزاری آزمون سراسری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت امسال گزارش کمیسیون آموزش پیرامون این طرح یک فوریتی آماده شد و باید این گزارش خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی توضیح داد: این طرح به نحوه برگزاری آزمون سراسری بازمی‌گردد و از آنجایی که از آزمون سراسری امسال عبور کردیم، باید این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجلس یک تکلیف قانونی بر عهده قوه قضائیه گذاشت و کانون‌های وکلا موظف شد تا با برگزاری آزمون سازمان سنجش کشوری کسانی را که ۷۰ درصد امتیاز میانگین را کسب کردند، به عنوان پذیرفته شده قبول کرده و به عنوان وکیل پروانه کارآموزی بگیرند، اما اکنون این اتفاق نیفتاده است.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری تهران قصد دارد ظرف دو روز آینده در دانشگاه علم و صنعت مجدداً آزمون علمی برگزار کند. کسی منکر بررسی صلاحیت‌های عمومی نیست اما اگر بعد از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دوباره آزمون دیگری برگزار شود، خلاف مصوبه مجلس است و قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: این موضوع درباره سردفتران نیز صدق می‌کند. برگزاری آزمون مجدد علمی برخلاف قانون است و رئیس قوه قضائیه باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ این به تذکر، گفت: یکی از دلایل تأخیر در رسیدگی به طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری، برگزاری امتحانات بود. از سوی دیگر جلساتی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده و اصلاحاتی در حال انجام است و به زودی این طرح در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت. پیرامون کانون وکلا نیز تحقیق و تفحصی در مجلس در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365017

مهمترین اخبار ایران و جهان: