نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:39

۷۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن خراسان شمالی ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن خراسان شمالی ثبت نام کردند.

قاسم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح ملی نهضت مسکن در همه شهرهای استان خراسان شمالی اظهار داشت: طرح‌ نهضت ملی مسکن در استان 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: 70675 نفر در استان با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که بیش از 19 هزار نفر تایید نهایی و تاکنون برای حدود 20 هزار نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه متقاضیان باید نسبت به تکمیل وجه آورده خود برای مسکن ملی اقدام کنند٬ گفت: تاکنون 7725 نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده به میزان بیش از 400 میلیون ریال اقدام کردند.

قاسمی تصریح کرد: اکنون در شهر بجنورد ساخت 4 هزار و 154 واحد مسکن دولتی بدون احتساب خودمالکی  با رشد فیزیکی 28 درصد در حالی اسخت است. هم‌چنین در اسفراین ساخت یک هزار و 120 واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی 32 درصد و در شیروان هم ساخت 306 واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در بلوک پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نصب آسانسور است که پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده است. در کلیه پروژه های نهضت ملی مسکن 297 آسانسور مورد نیاز است که کار استعلام از 31 شرکت مورد تایید اداره کل استاندارد در حال انجام است که به محض اینکه کار بلوک ها به اتمام برسد همزمان نیز آسانسور راه اندازی شود.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی اظهار داشت: پروژه 1120 واحدی برکت بجنورد واقع در شهرک فرهنگیان یکی از پروژه های مهم استان و شهر بجنورد است که این پروژه به علت نوسانات قیمتی بازار در مدت کوتاهی فعالیت آن کاهش پیدا کرده بود که با پیگیری های صورت گرفته در تهران و همچنین جلسات متعددی که در این خصوص گذاشته شد خوشبختانه از دو هفته گذشته پروژه فعال تر به کار خود ادامه می دهد و پیمانکار قول جبران تاخیرات زمانی پروژه را داده است.

انتهای پیام/311/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1415261

مهمترین اخبار ایران و جهان: