نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 13:20

ضرورت مناسب سازی معابر شهری کاشان برای سالمندان ومعلولان

کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: ضروری است محیط های اداری، شهری و معابر کاشان برای سالمندان و معلولان مناسب سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف زارعی صبح شنبه در جلسه کمیته مناسب سازی که در سالن جلسات شهید قنایی بهزیستی کاشان برگزار شد، اظهار داشت: مناسب سازی معابر و دسترسی به ادارات و اماکن عمومی، حق مسلم افراد دارای معلولیت و سالمندان است و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

وی ابراز کرد: فرهنگ سازی لازم در خصوص مناسب سازی محیط‌های اداری، شهری و معابر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با هدف تکریم جایگاه افراد دارای معلولیت و ایجاد نگرش مثبت و با نشاط در این عزیزان، ضروری بوده و این مهم با توکل به خداوند، در برگزاری منظم جلسات کمیته‌ی مناسب سازی که لازم است هر دو ماه یک بار تشکیل گردد محقق خواهد شد.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: حضور منظم و دقیق رؤسای ادارات در این جلسات ضروری و مورد انتظار است و چنانچه مسئولی در جلسات کمیته‌ی مناسب سازی افراد دارای معلولیت حاضر نباشد، برای وی از سوی فرمانداری تذکر کتبی صادر شده و از طرف مراجع قضائی موضوع ترک فعل پیگیری خواهد شد.

وی ایجاد فرصت‌های برابری نظیر استفاده از فضای بوستان‌ها و پارک‌های شهری برای افراد دارای معلولیت را مهم برشمرد و افزود: بر همین اساس مقرر است تا بوستانی کاملاً مناسب سازی شده و مطابق با استانداردهای جهانی و محلی، ویژه افراد دارای معلولیت توسط شهرداری احداث شده و مورد بهره برداری افراد دارای معلولیت قرار گیرد.

زارعی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت باید همانند سایر افراد جامعه از خدمات و امکانات عمومی به صورت یکسان برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: باید مناسب سازی های استاندارد برای بهره گیری و استفاده افراد دارای معلولیت در ساختمان‌های اداری و غیر اداری بویژه مجتمع‌های با کاربری خدمات پزشکی و توان پزشکی لحاظ شود که در همین راستا مقرر گردید برای صدور پروانه‌ی پایان کار ساختمان‌های در حال احداث، صدور تاییدیه ی مناسب سازی از سوی بهزیستی شهرستان، الزامی شود.

شایان ذکر است در این جلسه مصوب شد تا طرح پایلوت مناسب سازی معابر و پیاده روها در حد فاصل چهارراه آیت الله کاشانی تا میدان امام حسین علیه السلام اجرا شده و همچنین یکی از توانخواهان به عنوان مشاور امور افراد دارای معلولیت به فرمانداری ویژه ی شهرستان کاشان معرفی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415417

مهمترین اخبار ایران و جهان: