نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:33

بحران قتل بی‌خانمان‌ها در شهر پورتلند آمریکا

صورت یک زن بی‌خانمان ۴۲ ساله توسط دو نوجوان که در حال شکار موش‌ها با تفنگ بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. سینه یک زن ۲۶ ساله بی‌خانمان در بیرون چادرش چاقو خورد. زن بی‌خانمان ۳۱ ساله از فاصله نزدیک توسط یک غریبه به ضرب گلوله کشته شد.

فارس پلاس؛ روایت روز - «در سال ۲۰۲۲ موجی از قتل‌ها و خشونت‌ها، دامن بی‌خانمان‌ها را گرفت؛ به طوری که بسیاری از افراد جامعه را به لرزه درآورد. صورت یک زن بی‌خانمان ۴۲ ساله توسط دو نوجوان که در حال شکار موش‌ها با تفنگ بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. سینه یک زن ۲۶ ساله بی‌خانمان در بیرون چادرش چاقو خورد. زن بی‌خانمان ۳۱ ساله از فاصله نزدیک توسط یک غریبه به ضرب گلوله کشته شد.» این اتفاقات بخشی از گزارش نیویورک تایمز از شهر «پورتلند» آمریکا است.[1]
 


گزارش نیویورک تایمز از بحران بی‌خانمانی در شهر پورتلند آمریکا


بر اساس گزارش نیویورک تایمز: «این شهر ۶۳۵ هزار نفری که خانه بزرگترین کتاب فروشی جهان است؛ مدت‌هاست که با بی‌خانمان‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند و این موضوع، به یک بحران ناامیدکننده و مرگ‌بار، تبدیل شده است.»

مشکل شهر پورتلند صرفا به بی‌خانمان‌ها محدود نمی‌شود. نیویورک تایمز می‌گوید: «آنچه که در سال‌های اخیر مشکلات شهر را افزایش داده، ماده مخدر مصنوعی و کشنده به نام «فنتالین» است. بسیاری از افراد با اعتیاد و بیماری‌های روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در خیابان جسدهایی دیده می‌شود که از روی چهره قابل تشخیص نیست و باید از روی اثر انگشت، آن‌ها را شناسایی کرد.» با این حال، دولت محلی آمریکا بجای مقابله با این قبیل مواد مخدر، قوانین جدیدی را تصویب کرد که مجازات استفاده از آن‌ها را  کاهش می‌دهد. گروهبان جری سیوئتا، از اداره پلیس پورتلند معتقد است که این قانون، با ارسال این پیام نادرست که «همه مواد مخدر قانونی هستند»، به مصرف بیشتر مواد مخدر دامن می زند.
 


بیشتر بخوانید: فنتالین چیست؟


در ادامه گزارش نیویورک تایمز در خصوص زندگی بی‌خانمان‌ها در چادر  آمده است: «در ابتدا، بسیاری از آن‌ها در مرکز شهر متمرکز بودند. برخی از چادر نشینان اولیه در سال ۲۰۱۱ با جنبش "اشغال کنید" وارد پورتلند شدند. اما امروزه حدود ۶۳۰۰ بی‌خانمان صرفا در یکی از شهرستان‌ها حضور در آنجا حضور دارند.»

این وضعیت در شهرهای ایالات متحده درحالی حاکم است که دولت این کشور، به گفته مونیکا کراولی، سخنگوی سابق وزارت خزانه داری آمریکا، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار! از درآمد مالیاتی مردم آمریکا را، خرج جنگ اوکراین کرده است.
 


 

[1]-nytimes.com/2023/07/29/us/portland-oregon-fentanyl-homeless.html

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421661

مهمترین اخبار ایران و جهان: