نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 16:22

تحصیل بیش از ۱۴ هزار دانشجو در پیام‌ نور کرمان

رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان کرمان گفت: ۱۴ هزار و ۹۰۸ دانشجو، ۵۳ رشته کارشناسی و ۱۹۰ رشته محل، ۳۱ رشته محل ارشد و یک رشته دکتری و همچنین ۱۴۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت و ۵۶۰ عضو مدعو در دانشگاه پیام‌ نور استان کرمان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان فاطمه معین‌الدینی امروز به‌مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اظهار کرد: جنس کار دانشگاهیان و خبرنگاران به‌شکل فرهنگی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی است.

وی با بیان اینکه شعار دانشگاه پیام‌نور "برای همه، همه جا و همه وقت" است، ادامه داد: در بیشتر نقاط کشور دانشگاه پیام نور داریم و کلاس‌های درس به‌صورت آنلاین و آفلاین است و کلاس‌ها ضبط می‌شود و در سیستم قابل دسترسی هستند.

معین‌الدینی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور را تقویت کنیم، ابراز داشت: دانشگاه پیام‌ نور استان کرمان ۶۰ هزار و ۱۶۶ نفر فارغ‌التحصیل شامل ۵۰۹ نفر کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، ۵۷ هزار و ۱۲۷ نفر کارشناسی، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر کارشناسی ارشد و  ۱۳ نفر دکتری دارد.

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۹۰۸ دانشجو، ۵۳ رشته کارشناسی و ۱۹۰ رشته محل،  ۳۱ رشته محل ارشد و یک رشته دکتری و همچنین ۱۴۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت و ۵۶۰ عضو مدعو در دانشگاه پیام‌نور استان کرمان حضور دارند.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان کرمان بیان داشت:  ۳۵۲ نفر کادر اداری در پیام‌ نور مشغول به کار هستند و ۴۲۰ دانشجوی اهل تسنن و ۸۰ دانشجوی خارجی در این مجموعه تحصیل می‌کنند.

معین‌الدینی از کسب  ۸ مقام کشوری قرآن و عترت توسط دانشجویان پیام‌ نور استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان پیام‌ نور استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌ نور استان کرمان اولین اردوی راهیان مقاومت را برگزار کرد، افزود:  در حوزه پژوهش نیز مرکز پیام‌ نور کرمان و بم توانستند عضویت قطعی آزمایشگاه معتمد محیط زیست را از وزارت جهاد کشاورزی بگیرند.

معین‌الدینی همچنین بودجه پیش‌بینی شده برای دانشگاه پیام‌ نور از محل سفرهای ریاست جمهوری به استان کرمان را مطلوب خواند و از تحقق ۵۰ درصدی این بودجه خبر داد و گفت: ۵۰ درصد باقی‌مانده هم مراحل پایانی را طی می‌کند و اختصاص می‌یابد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت ۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاه پیام‌ نور در سراسر کشور و ۲۴ مرکز و واحد در استان کرمان اظهار داشت:  ۱۴ واحد پیام‌ نور در استان کرمان با دیگر واحدها تجمیع شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430861

مهمترین اخبار ایران و جهان: