نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 09:25

میانگین فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند در استان بیش از ۴سال است

اهر- مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی گفت: میانگین فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند در استان آذربایجان شرقی ۴ سال تا ۴ و نیم سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا کوهی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اهر گفت: در کنار مسائل اقتصادی، رقابت‌های نامناسب در حوزه سبک زندگی، تجمل گرایی و مانند آن نیز از جمله علت‌های مؤثر در کاهش ازدواج و فرزند آوری است، اما باید با فرهنگ سازی در خانواده‌ها در جهت فرزند آوری و جوانی جمعیت گام بر داریم.

وی ضمن تأکید بر اجرای وظایف ادارات دخیل در امر جوانی جمعیت افزود: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل ۷۳ ماده می‌باشد، وظایفی بر عهده دستگاه‌ها و ادارات گذاشته شده است که انتظار داریم هر یک از ادارات در راستای تشویق برای فرزند آوری و جوانی جمعیت به وظایف خود عمل کنند.

خانم کوهی گفت: اگر به فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبرو خواهیم شد و با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و قطب فرهنگی می‌باشد و هم مرز داریم، مخاطرات کاهش جمعیت، خود را در آینده نشان خواهد داد.

ثبت نام ۲۰۰ نفر دارای ۳ تا ۴ فرزند برای دریافت مسکن طرح جوانی

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز از ثبت نام ۲۰۰ نفر دارای ۳ تا ۴ فرزند در راستای جوانی برای مسکن در شهرستان اهر خبر داد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: برای ۱۳۲ نفر متقاضی جهت احداث مسکن قطعه زمین آماده شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح فرزند آوری در سال گذشته و همچنین ۳ ماه اول امسال در مرکز مردمی نفس جلوی ۵۷ مورد سقط جنین گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404461

مهمترین اخبار ایران و جهان: