نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:25

«پنج پنج» یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی است

استاندار استان مرکزی گفت: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رأس ویژگی‌های ممیزه ایران مقتدر قرار دارد؛ «پنج پنج» با سه رویداد بسیار برجسته یکی از ارکان و مولفه‌های هویت در استان مرکزی و شهر اراک را شکل داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه امروز در همایش روز ایثار و مقاومت در اراک با بیان اینکه هر موجودیتی دو شالکه مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد، اظهار کرد: اگر این موجود زنده جامعه باشد، یک شالکه مادی دارد که مسائل عمومی و اقتصادی و امکانات جامعه است، اما شالکه درونی و معنوی آن هویت نام دارد.

وی افزود: به ویژگی‌های ممیزه و جداکننده‌ای که اجتماع را از سایر جوامع مشابه خود جدا کند مولفه‌های هویتی نام دارد که کشور و استان مرکزی سرشار از این مولفه‌ها است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رأس ویژگی‌های ممیزه ایران مقتدر قرار دارد؛ «پنج پنج» با سه رویداد بسیار برجسته یکی از ارکان و مولفه‌های هویت در استان مرکزی و شهر اراک را شکل داده است.

مخلص الائمه ادامه داد: قبل از آغاز سال جاری کارگروهی برای راهبری برنامه‌های این روز تشکیل شد و بالغ بر ۴۰ کلان‌روایت، تعریف شد و نتیجه آن اجرای این همایش شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405017

مهمترین اخبار ایران و جهان: