نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 00:05

روند اجرای طرح توسعه بندر گناوه شتاب می‌گیرد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با ساز و کار تعریف شده فرآیند اجرایی طرح توسعه بندر گناوه شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر یکشنبه در بازدید میدانی از طرح توسعه بندر گناوه اظهار کرد: با ساز و کار تعریف شده فرآیند اجرایی طرح توسعه بندر گناوه شتاب می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این طرح از اولویت‌های مهم و راهبردی اداره کل است که اکنون با حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله احداث موج شکن جنوبی قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح توسعه بندر گناوه مقرر شد هر دو هفته یک بار با حضور همه ارکان اصلی اجرایی پروژه، بازدید میدانی از این طرح انجام و گزارش روند عملیاتی آن نیز به صورت مستمر به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: به فراخور اهمیت طرح یاد شده انتظار است دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز نهایت همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بهره برداری از طرح توسعه بندر گناوه در موعد مقرر باشیم.

شکیبی نسب افزود: طرح توسعه بندر گناوه در فاز اول با اعتبار کل ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که این حجم از اعتبار نشان از اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر تجاری و کمک به افزایش فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشت ساحل نشینان است.

وی یادآور شد: طرح توسعه بندر گناوه در سه فاز پیش بینی شده که بر اساس برنامه زمان بندی فاز نخست در مدت ۳۶ ماه به سرانجام می‌رسد.

شکیبی نسب افزود: گناوه به عنوان دومین بندر تجاری استان بوشهر با اتمام طرح توسعه جامع، از ظرفیت قابل توجهی برای نقش آفرینی در عرصه تجارت بین المللی برخوردار خواهد شد.

وی گفت: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418961

مهمترین اخبار ایران و جهان: