نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:33

ظرفیت خیران در ساخت و توسعه مدارس مورد توجه قرار گیرد

شهرکرد_استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از ظرفیت خیران در ساخت و توسعه مدارس بسیار مهم است که باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح یکشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تابستان فرصت خوبی است که بر زیباسازی و شاداب‌سازی مدارس تمرکز شود تا زمان آغاز مدارس دانش‌آموزان شاهد تحول خوبی در محل تحصیل خود باشند.

وی با اشاره به لزوم فراهم شدن زمینه تحصیل عادلانه برای همگان، افزود: باید برنامه‌ریزی جدی برای تحقق توسعه عدالت آموزشی شود و همه دانش‌آموزان بتوانند در محیطی برابر درس بخوانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انتظار می‌رود در قسمت‌هایی که در سال‌های گذشته با کمبود معلم مواجه بودند، این مشکل امسال رفع شود، این موضوع فرصت خوبی در جهت تحقق عدالت آموزشی است.

حیدری با بیان اینکه معایب سرویس‌های مدارس باید رفع شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه فصل کار به‌ویژه طرح‌های عمرانی محدود است، باید حداکثر استفاده را از زمان باقی مانده تا فصل سرد ببریم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری جهت بازسازی و نوسازی مدارس در بخش‌های ملی، استانی و سفر ریاست جمهور سه برابر شده است، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این قسمت است که بخش اعظم آن تخصیص داده شده و ۹۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز باید سریع‌تر جذب شود، همچنین پیگیری شود اعتبارات بیشتر از وزارتخانه و مرکز جذب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در کنار آموزش، تربیت هم باید مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: حرفه‌آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود و تابستان فرصت خوبی است تا بتوان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان استفاده کرد.

حیدری بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و معنوی با استفاده از طرح‌های مختلف چون امین، طوبی و… برای دانش‌آموزان، تولید محتوی در راستای جهاد تبیین در مدارس و بیان دستاوردهای انقلاب انجام شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیران در ساخت و توسعه مدارس بسیار مهم است، نباید منتظر آن‌ها باشیم بلکه برای استفاده از ظرفیت حداکثری خیران برنامه‌ریزی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جذب معلمان باید از بین نیروهای توانمند که ذوق معلمی دارند باشد و این مهم در مراحل گزینش مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417661

مهمترین اخبار ایران و جهان: