نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 08:16

تحویل 50 کلاس درس در نهاوند تا شروع سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: ۵۰ کلاس درس تا شروع سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش نهاوند می‌شود.

محمدحسین دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه زیرساختی ساختمان مدارس و تخصیص اعتبار جدید در سفر هیات دولت به استان همدان تا شروع سال جدید تحصیلی ۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش این شهرستان خواهد شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ۶ آموزشگاه شهری و روستایی است که عملیات اجرایی آنها  از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: در حال حاضر ۱۲ طرح آموزشی و ورزشی در سطح شهرستان با میزان پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۵ درصد در حال اجراست و چند طرح نیز تا مهرماه سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

۲۸ طرح آموزشی در حال ساخت است

وی افزود: در حال حاضر ۴۱ مدرسه روستایی در شهرستان نهاوند نیاز به تفکیک جنسیتی دارند و ۳۱ مدرسه دیگر نیز فاقد دیوارکشی مناسب است که احداث آنها در برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان قرار دارد.

دارایی در ادامه بر ضرورت بازسازی مدارس شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر متوسط عمر ساختمان‌های مدارس شهرستان ۳۲ سال است باید نوسازی و مقاوم‌سازی آنها به عنوان یک ضرورت با توجه به تخصیص اعتبار دولت به استان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: با مشارکت خیرین و بنیاد برکت ۲۸ طرح آموزشی در حال ساخت است که تعدادی از آنها تکمیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۰۰ نوآموز وارد کلاس‌های درس می‌شوند افزود: کار سنجش سلامت نوآموزان از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا کنون حدود ۷۰ درصد  سنجش آنان انجام و مابقی طبق نوبت‌بندی در دست اقدام است.

پایان پیام/ 3140

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417361

مهمترین اخبار ایران و جهان: