نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 14:09

رسانه‌ها دیدبان‌ های بیدار ملت هستند

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت جهاد تبیین توسط رسانه ها در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها دیدبان‌ بیدار ملت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیران خبرگزاری‌ها و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: رسانه‌ها دیدبان‌های بیدار ملت در جامعه به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه خبرنگارها بیانگر حقیقت و حقیقت جو باشند، افزود: رسانه‌ها اگر به دنبال آگاه‌سازی و بیان حقایق نباشند ممکن است برخی مدیران، خطاهایی کنند که به ضرر مردم تمام شود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه متوجه شده که باید امپراطوری رسانه تشکیل دهند تا به قدرت برسند، گفت: در دنیا بعضاً اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد ولی هیچکس از آن رویداد با خبر نمی‌شود ولی کوچک‌ترین رویداد در کشورمان را به بزرگترین مشکل دنیا مبدل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران از بی‌مهری مسؤولین ناراحت نشوند، افزود: رسانه‌ها نباید از صحبت‌های مسؤولین دلخور شوند و باید نقدهای سازنده خود را انجام دهند تا خدمات دهی گسترش پیدا کند.

فلاحتی با بیان اینکه مسئولین در پاسخ به اصحاب رسانه سعه‌صدر باید داشته باشند، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همواره پیگیر آن بودم بحث پسماند استان بود که در چند وقت اخیر اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست و باید کارها استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته خروجی فاضلاب‌ها به رودخانه‌های رشت وارد می‌شد، گفت: رسانه‌ها باید مردم را نسبت به جامعه و آینده امیدوار کنند و البته باید به مردم نیز در خصوص عملکردها اطلاع رسانی شود که مدیران نیز متوجه باشند که مردم از عملکردها اطلاع دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تبیین کارهای خوب نظام و جهاد تبیین بیان کرد: جهاد یعنی کار بی‌منت در عصر حاضر که با آماج حملات همه جانبه دشمن علیه ایران مواجه هستیم و در همین راستا رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس اتفاقات مثبت در راستای امید آفرینی و جهاد تبیین گام برداشته و مؤثر باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438117

مهمترین اخبار ایران و جهان: