نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 08:07

«درآمدزایی» در دستور کار دهیاران بخش مرکزی قزوین قرار دارد

بخشدار مرکزی قزوین گفت: به دهیاران اعلام شده است که در هر رسته اعم از کشاورزی، گردشگری، بسته‌بندی مواد غذایی، دامپروری و... باید برنامه داشته باشند و به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد جوانمردی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت «روز خبرنگار» صورت گرفت، با اشاره به وجود ۴۷ روستا در بخش مرکزی و و بهره‌مندی ۴۱ روستا از دهیار و استفاده از ظرفیت بانوان در دهیاری‌های باراجین، قدیم‌آباد، میزوج، الولک و رابط شورای بخش در روستای دستجرد، اظهار کرد: سعی شده است از ظرفیت جوانان در دهیاری‌ها استفاده شود و دهیارانی هم که سابق سابقه طولانی در دهیاری‌ها دارند به همراه دیگر دهیاران در  رصد کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه نگاه در بخش به همه روستاها یکسان است، افزود: اعتبارات را به سمت روستاهایی سوق می‌دهیم که محرومیت بیشتری دارند.

بخشدار بخش مرکزی قزوین بیشترین خدمات در روستاها را زیرسازی و آسفالت روستاها ذکر و خاطرنشان کرد: با توجهه به دغدغه ها و نیازهای مردم در بخش مرکزی قزوین می‌طلبد مسوولان توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند و تلاش ما هم برای تحقق این مهم است.

جوانمردی با اشاره به وضعیت نامطلوب اینترنت و آنتن دهی در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی قزوین و ضرورت رفع این مشکل ادامه داد: بعد از چندین سال جاده امامزاده ابوذر با حمایت فرماندار قزوین و معاون فرمانداری ترمیم و بازسازی شد و نقاط حادثه خیز آن به دلیل فعالیت سه معدن و تردد کامیون‌ها رفع شد و بساط اعتراض‌ها و نارضایتی از این جاده به دلیل ناایمن بودن جاده و وقوع سوانح و فوت چندین نفر در این جاده برچیده شد.

وی با اشاره به تشکیل گروهی از نخبگان و صاحبان تفکر و ایده شامل ۵ دهیار و ۹ شورا تصریح کرد: به دهیاران روستاها تاکید شده  به سمت درآمدزایی حرکت کنند اگرچه اعتبارات ماهانه واریزی دولت به حساب دهیاری‌ها ۴ برابر شده اما دهیاری که نتواند از ظرفیت روستابرای درآمدزایی استفاده کند باید کنار برود.

این مسوول با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در روستاهای بخش مرکزی قزوین وجود ندارد، افزود: به دهیاران تاکید شده در هر رسته اعم از کشاورزی، گردشگری، بسته‌بندی مواد غذایی، دامپروری و... باید برنامه و درآمدزایی داشته باشند و فقط به فکر اعتبارات ماهانه دولتی نباشند.

بخشدار بخش مرکزی قزوین افزود: روزهای حضور دهیاران در بخشداری و روستاها مشخص شده و به آنها اعلام شده در فضای مجازی حتماً کانال اطلاع رسانی داشته باشند تا مردم در جریان امور و فعالیت‌ها قرار گیرند و در واقع می‌توان گفت دهیاران در این زمینه ساماندهی شده‌اند.

جوانمردی بر مساعدت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی خدمات و فعالیت‌های دولت در روستاها تاکید کرد و گفت: عملکرد دولت سیزدهم در روستاها قابل مقایسه با عملکرد دولت قبل و حتی دولت‌های قبلی نیست و نیاز به انعکاس از سوی رسانه ها دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم در خدمت رسانی به مردم فارغ از نگاه سیاسی باید کار کرد و به جای شعار دادن، باید عملگرا بود که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اکنون وقت عمل است یعنی زمان بهانه جویی و سیاسی کاری نیست. اگرچه اصول، اعتقادات و نگاه‌های سیاسی جای خود را دارد اما جای آن در خدمت نیست و خدمت، فقط کار کردن برای مردم است و به دهیاران اعلام شده نگاه ما جهتی و جناحی نیست اما اگر در خدمت به مردم مشکلی ایجاد و کوتاهی شود، برخورد می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437517

مهمترین اخبار ایران و جهان: