نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:27

هوای البرز گرم می‌شود/ احتمال رگبار و رعد و برق

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از فردا سه‌شنبه تا انتهای هفته جوی نسبتاً پایدار و آرام و روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه ناپایدار و تندری از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن و وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا، رگبار پراکنده و رعد و برق در استان مورد انتظار است.

وی بیان کرد: با خروج این سامانه، از فردا تا انتهای هفته جوی نسبتاً پایدار و آرام و روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز کمی تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک، بعضی ساعات ابری و احتمال رگبار و رعد و برق است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۳ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۶ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز صاف همراه با وزش باد نسبتاً شدید، بعضی ساعات گردوخاک، افزایش نسبی دما است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۴ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213417

مهمترین اخبار ایران و جهان: