نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 12:47

ذهنیت‌های گذشته در خصوص فرزندآوری باید تغییر کند

استاندار زنجان گفت: با گذشت زمان نقص در مدل‌های قبلی مملکت داری بیشتر نمایان می‌شود که در این خصوص نیازمند بازنگری و گذر از مدل‌ها و اقدامات گذشته به نگاه متفاوت و جدیدی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محسن افشارچی، استاندار زنجان در آیین اختتامیه نخستین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در زنجان، اظهار داشت: با گذشت زمان نقص در مدل‌های قبلی مملکت داری بیشتر نمایان می‌شود که در این خصوص نیازمند بازنگری و گذر از مدل‌ها و اقدامات گذشته به نگاه متفاوت و جدیدی هستیم.

استاندار زنجان ذهنیت گذشته در خصوص فرزندآوری را ناکارآمد دانست و اظهار کرد: با نگرش جذب نیروی کار در سیستم‌های دولتی و مشکلات اقتصادی همچنان کارها در این حوزه پیش نخواهد رفت و نواقص قبلی تکرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که رشد حجم اقتصادی آنها سریعتر و بالاتر است دارای جمعیت بسیار بالایی هستند، خاطرنشان کرد: چین، هند و اندونزی از جمله این کشورها هستند که با جمعیت بالا در بخش اقتصاد نیز موفق‌تر از دیگر کشورها عمل کرده‌اند.

افشارچی افزود: باید به فرد نه به عنوان یک کارگر مجموعه حاکمیتی بلکه به عنوان یک فرد مغز افزار و دارای ایده و استعداد برای رشد تولید و اقتصاد نگاه کرد که در این صورت، جمعیت بالاتر به نفع کشور و زاینده‌تر است.

استاندار زنجان یادآور شد: سیستم‌های حاکمیتی نیز باید تسهیلگری کنند و هر مغز را در جای خود قرار دهند و به ازای هر یک نفر امکانی جدید برای تولید ثروت در کشور ایجاد نمایند.

وی با اشاره به تاکید و حساسیت رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد دانش بنیان، یادآور شد: این اقتصاد بستری است که می تواند از هر مغزی زایش داشته باشد.

افشارچی با بیان اینکه هم اکنون این چرخش و گذار در کشور خواسته و ناخواسته در حال روی دادن است، گفت: اقدامات در تامین زیرساختها، قوانین و اتفاقات در ۱۰ سال گذشته در حوزه حمایت از اقتصاد دانش بنیان بسیار مثبت بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر فرزندی یک نقطه زاینده و مغز افزاری برای پیشرفت و تعالی کشور است، تاکید کرد: این امر با هر منطقی قابل اثبات و نیاز کنونی کشور است که برای تحقق آن باید اول ذهن ها را تغییر دهیم.

وی گفت: خانواده ها با تغییر مدلهای قبلی می توانند فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند تا برای کشور ثروت افزا و تولید کننده باشند.

افشارچی تصریح کرد: در موضوع فرزندآوری شعار مثبت یک را باید مد نظر قرار داد و به آن عمل کرد به طوریکه اگر هر خانواده ای که این امکان را دارد یک فرزند به تعداد فرزندان خود اضافه کند هیچ مشکل اقتصادی هم نخواهد داشت و چه بسا اوضاع از ابعاد مختلف هم برای جامعه و هم خانواده بهتر می شود و این امر به یقین مشکلات جمعیتی کشور را حل خواهد کرد.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222561

مهمترین اخبار ایران و جهان: