نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 21:20

بسیج تمام امکانات برای امدادرسانی به سیل زدگان گرمی

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از بسیج تمام امکانات مجموعه سپاه و بسیج استان اردبیل برای حضور در مناطق سیل زده شمال استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت سیل گرمی اظهار کرد: از همان ساعات اولیه وقوع سیل نیروهای جهادی سپاه و بسیج در منطقه سیل زده گرمی، انگوت و بیله سوار حاضر شده تا یاریگر اهالی منطقه باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه سپاه و بسیج استان با صد درصد امکانات در منطقه حاضر شده تا به کشاورزان، دامداران و روستاییان در ابعاد مختلف امدادرسانی کرده و خانه‌های آنها را که پر از گل و لای شده بود از آثار و بقایای سیل ویرانگر مورد صیانت و محافظت قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: همچنان بخش عظیمی از نیروهای جهادی ما با تجهیزات و امکانات خدمات رسانی در منطقه حاضر هستند و در برخی از روستاها تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، آب معدنی و سایر امدادرسانی‌ها با همراهی مجموعه‌های هلال احمر و فرمانداری شهرستان گرمی ادامه دارد.

محمدی اصل افزود: در بحث لایروبی و خالی کردن گل و لای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدامات خوبی انجام شده و قطعاً با برآورد خسارت وارده به این روستاها به ارزش یک هزار و ۵۹ میلیارد تومان امیدواریم از سوی مسئولان امر کارهای اضطراری و اولویت دار انجام شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل کمک سپاه و بسیج را در مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی و دامی خسارت دیده یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با تشکیل پرونده روستاییان آسیب دیده به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و تسهیلات مناسب دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271761

مهمترین اخبار ایران و جهان: