نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 12:58

فرزندآوری مطالبه جدی نظام است

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی بحران جمعیتی در استان گفت: جوانی جمعیت و فرزندآوری مطالبه جدی نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در نشست ستاد جمعیت و جوانان در گیلان اظهار کرد: نتایج جلسه ستاد جوانی جمعیت برای مردم بازگو شود.

وی با تاکید بر برنامه محوری در حوزه جوانی جمعیت افزود: بدون برنامه ریزی درست و کارشناسانه در هیچ حوزه‌ای راه به جایی نخواهیم برد.

استاندار گیلان با انتقاد از رهاشدگی و کم کاری در حوزه جمعیت در گذشته بیان کرد: برخی رفتار انفعالی برخی مسئولان در گذشته سبب شد تا گیلان در حوزه جمعیت جزو استان‌های آخر باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت و فرزندآوری مطالبه جدی نظام است، گفت: همه مسئولان در راستای تحقق جوانی جمعیت باید تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه جوانی جمعیت، افزود: متولی اصلی جوانی جمعیت بهداشت و درمان است و این مجموعه در حوزه فرزندآوری و پیشگیری از آسیب‌های جمعیتی، محور است.

استاندار گیلان با تاکید بر فراهم سازی مقدمات فرزندآوری و جوانی جمعیت در استان بیان کرد: در این بخش اعتبارات خوبی هم در نظر خواهیم گرفت تا به هدف اصلی که همان جوانی جمعیت است برسیم.

عباسی با تاکید بر ترویج فرهنگ فرزندآوری در فضاسازی شهری اضافه کرد: مدیران شهری با فضاسازی تبلیغی و محیطی در فرهنگ سازی جوانی جمعیت نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما در حوزه جوانی جمعیت تولید اثر کنند، افزود: حرکت انفعالی صدا و سیما در بخش فرزندآوری و جوانی جمعیت پذیرفته نیست باید در این بخش تولید محتوای فاخر صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه زنگ بحران جمعیت در استان به صدا در آمده است، گفت: با برنامه محوری، دغدغه مندی، بهره گیری از دانش روز و حرکت‌های فرهنگی می‌توان از این چالش بیرون آمد.

عباسی با تاکید بر آسیب شناسی بحران جمعیتی در گیلان، اضافه کرد: نخبگان، دانشگاهیان و پژوهشگران، علل و عوامل چالش جمعیتی استان را ریشه یابی کنند.

وی با تاکید بر لزوم طرح برنامه‌ای مدون و راهبردی در حوزه جوانی جمعیت، افزود: برنامه راهبردی، اثرگذار و قابل اجرا در حوزه جوانی جمعیت بسیار اهمیت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227361

مهمترین اخبار ایران و جهان: