نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:37

عزم قزاقستان و لبنان برای اجرای رژیم لغو روادید

اقامت بدون ویزا اجازه می دهد در قلمرو کشور های قزاقستان و لبنان تا 30 روز تقویمی در هر دوره 180 روزه تقویمی از تاریخ اولین ورود بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، وزارت امور خارجه قزاقستان فرمان دولتی " امضای موافقتنامه بین دولت قزاقستان و لبنان در مورد معافیت از شرایط روادید برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، خدماتی و ویژه" تهیه کرد.

مفاد این توافقنامه در مورد انواع گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدمات برای اتباع قزاق و برای اتباع لبنانی دارای گذرنامه دیپلماتیک، خدمت و ویژه است.

پیش‌بینی می‌شود دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک، خدماتی و ویژه معتبر حق دارند در هر دوره مکرراً بدون روادید در قلمرو کشور طرف مقابل تا ۳۰ روز وارد/خروج، ترانزیت و اقامت کنند.

در عین حال، هر یک از طرفین این حق را برای خود محفوظ می دارد که از ورود یا کاهش مدت اقامت در قلمرو کشور خود برای شهروندان کشور طرف دیگر که حضور آنها نامطلوب تلقی می شود، خودداری کند.

به گفته وزارت امور خارجه قزاقستان، امضای این قرارداد فرصتی برای تقویت روابط بین قزاقستان و لبنان، ایجاد یک روش ساده بدون روادید و تسهیل روند سفر برای شهروندان دو کشور فراهم می کند.
پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257261

مهمترین اخبار ایران و جهان: