نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:29

استقرار ۵ شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار پنج شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی و توانمندی بنادر برای مقابله با آتش سوزی، ۲ شناور آتشخوار در بندر گناوه، ۲ شناور آتشخوار در بنادر دیلم و رستمی استان بوشهر مستقر شد و به زودی یک فرند آتشخوار دیگر در بندر دیر استقرار می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هم اکنون شناورهای آتشخوار در شش بندر استان بوشهر از شمال تا جنوب، متناسب با عمق حوضچه و محدودیت‌های مانور استقرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث تجهیزات اطفا حریق خشکی و پای اسکله، یکسری سیستم‌های اطفا حریق ثابت از جمله هیدرانت ها، شبکه رینگی و تاورهای آتش نشانی در راستای حفاظت از تأسیسات بندری نصب شده‌اند و توان اطفا حریق بنادر به میزان قابل توجهی تقویت شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: بررسی سوانح آتش سوزی موتور لنج‌ها بیانگر این است که غالب حریق‌های به وقوع پیوسته، مرتبط با رعایت نکردن ایمنی و خطای انسانی است.

وی افزود: در همین راستا خدمه شناورهای سنتی باید با اصول ایمنی کار بر روی موتور لنج‌ها آشنایی کافی داشته و همچنین مالکین شناورها یک ملوان را به صورت شبانه روزی بر روی شناورها به عنوان نگهبان به کار گیرند.

شکیبی نسب افزود: خوشبختانه در کنار این پنج شناور آتش خوار، یدک کش‌های بندر و حتی شناورهای ناجی مستقر در بنادر تابعه نیز ضمن انجام وظیفه ذاتی خود، به سیستم آتش خوار تجهیز شده‌اند تا در صورت نیاز، در عملیات اطفا حریق مشارکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235717

مهمترین اخبار ایران و جهان: