نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 20:17

۵۶ کیلوگرم داروی فاسد دامپزشکی در نهاوند ضبط شد

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: ۵۶ کیلوگرم داروی تاریخ گذشته مربوط به امور دامپزشکی در نهاوند ضبط شد.

میثم قیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در پی پایش داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز پخش دارو در شهرستان نهاوند ۵۶ کیلوگرم انواع داروهای تاریخ مصرف گذشته مربوط به دام شناسایی و توسط کارشناسان ضبط شد.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان نهاوند چهار مرکز مایه‌کوبی ، ۱٠ واحد داروخانه دامپزشکی، سه شرکت پخش دارو و واکسن و ۶ درمانگاه دامپزشکی فعالیت می‌کنند که در فروردین و اردیبهشن ۴۵ بازدید مورد بازدید از آنها صورت گرفت.

رئیس دامپزشکی نهاوند این اقدام را در راستای اجرای سیاست‌هاب دامپزشکی استان و با هدف بررسی تامین تا توزیع داروهای دامی و جلوگیری از قاچاق و توزیع بی‌رویه دارو دانست و افزود: نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه های دامپزشکی و شرکت‌های پخش، از برنامه‌های مستمر این اداره است.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حراست از حقوق مصرف‌کنندگان است از جمله نظارت بر تاریخ مصرف دارو‌ها و جلوگیری از ورود دارو‌های قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع دارو‌های دامی. 

قیاسی افزود: در این بازدید‌ها موارد مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها، چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط و یخچال، عدم وجود اقلام و دارو‌های غیر مجاز و تقلبی، عدم نگهداری و فروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته، احتکار، رعایت مسائل بهداشتی، حضور مسئول فنی و سایر موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: داروخانه‌های دامپزشکی باید دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند چراکه در غیر این صورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1259861

مهمترین اخبار ایران و جهان: