نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:39

شهرک صنایع دستی در اصفهان ایجاد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: برای رشد صنایع دستی اصفهان و توسعه کسب و کارها، شهرک صنایع دستی ایجاد خواهد شد و شبکه‌سازی با شهرها و روستاهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی و اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: اصفهان به جز عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو نیز ثبت شده و همکاری خوبی را با همکاران میراث فرهنگی تاکنون برقرار کرده است.

وی افزود: در نمایشگاه‌های هنرهای مردمی برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که در باغ غدیر از این دست نمایشگاه‌ها برگزار شده و مردم و هنرمندان مشارکت داشتند. 

ابراهیمی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر از هنرمندان در این راستا ارتباطات موثری داشته‌اند، گفت: در هفته صنایع دستی و در برگزاری کارگاه‌های آموزشی از نقطه نظرات هنرمندان استفاده شده و برگزاری این رویدادها در خود شهر بسیار مفید است زیرا مردم در این صورت می‌توانند از نزدیک با هنرمندان مرتبط شوند و حتی کار هنری را خودشان تجربه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: توانستیم از هنرمندانی تجلیل کنیم که این افراد انسان‌های دقیق و دانشمندی در حوزه خودشان هستند.

وی ادامه داد: مسابقاتی نیز در حوزه نوآوری در صنایع دستی سال گذشته برگزار شد که طراحی‌هایی را در حوزه کسب و کار جدید ایجاد می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های آینده و ایجاد شهرک صنایع دستی در اصفهان، تصریح کرد: در حوزه شبکه‌سازی با شهرها و روستاهای دیگر و پژوهش نیز برنامه‌ریزی خواهد شد و امروز نیز درصدد افتتاح گذر صنایع دستی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های صنایع دستی در اصفهان بهتر بهره‌مند شویم و امید است این اتفاقات به رشد صنایع دستی اصفهان کمک کند.

لازم به ذکر است که ۵۷ شهر و ۲۶ روستا ثبت ملی و ۱۱ شهر و ۳ روستا ثبت جهانی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شده است.

پایان پیام/۶۳۱۲۴/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275661

مهمترین اخبار ایران و جهان: