نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 15:22

اخذ مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه خودروی خارجی برای پاسگاه‌های محیط‌بانی

سمنان- رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه تجهیز بدنه محیط زیست به فناوری‌های نوین در دستور کار است، گفت: مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه خودروی خارجی برای پاسگاه‌های محیط‌بانی گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی مواد شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان ضمن بیان اینکه برای تجهیز بدنه محیط زیست به استفاده از تجهیزات به روز و نوین مورد نیاز است، ابراز داشت: در این راستا مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه خودروی خارجی برای تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی گرفته شده است.

وی ضمن بیان اینکه عرصه وسیع و نیرو انسانی در حوزه محیط زیست کم است، افزود: همین مهم کافی تا اهمیت استفاده از پهباد ها و همچنین خودرو مناسب بیش از پیش یک ضرورت مهم تلقی شود.

رئیس سازمان محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه محیط زیست با تعداد سه هزار و ۷۰۰ نیرو مدیریت می‌شود، ابراز داشت: ترتیبی در نظر گرفته شد تا این عرصه ۲۰ میلیون هکتاری تحت کنترل محیط زیست با تجهیزات به روز و جدید به بهترین نحو اداره شود.

سلاجقه ضمن بیان اینکه بهبود ۲۰ درصد وسیله نقلیه متحرک در راستای اجرای قانون هوای پاک در دستور کار است، ابراز داشت: برای تأمین اتوبوس و تاکسی برقی در ۹ کلان شهر و برنامه ریزی برای بهبود کیفیت بنزین از جمله اقدامات در دست اجرا است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کیفیت سوخت از سوی وزارت نفت منظور شده است، افزود: برای اجرای قانون هوای پاک سه میلیارد یورو و ۱۰۳ هزار میلیارد تومان باید هزینه شود که رایزنی تأمین این مبلغ کماکان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه دیگر خبر خوب حوزه محیط زیست به تأمین حقابه کشاورزی از رودخانه هیرمند مربوط می‌شود، ابراز داشت: بعد از رایزنی‌های بسیار در نهایت افغانستان این حقابه را پذیرفت.

سلاجقه بابیان اینکه ذخیره گاه زیست کره توران شاهرود از جمله زیستگاه‌های مهم کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: برای تأمین امنیت مسیر عبور یوز مناقصه‌ای برگزار و ۳۰ کیلومتر آن انجام و ۱۰ کیلومتر دیگر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایجاد بانک ذخیره ژنتیک یوز با همکاری جهاد دانشگاهی اقدام ارزشمندی که در حال انجام است، افزود: در صورت موفقیت این اقدام برای سایر گونه‌های در معرض خطر نیز انجام و رشته مربوط به این حوزه نیز راه اندازی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221017

مهمترین اخبار ایران و جهان: