نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 10:05

فقر پوشش گیاهی مراتع سبب تشدید تخریب می شود

نوشهر- معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: فقر پوشش گیاهی مراتع سبب تشدید تخریب و آسیب در زمان بروز سیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رسول رجبی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام گفت: ورود و حضور دام در قبل و بعد فصل چرا بسیار آسیب‌زا خواهد بود و لذا مدیریت چرا بسیار مهم است و دامداران در تلاش هستند تا در فصل تابستان حداکثر استفاده را از علوفه رایگان مراتع بهره ببرند.

این مقام مسئول اعلام کرد: متأسفانه دامداران در این ایام مراتع استان را جولانگاه دام خود می‌کنند و لذا خسارت‌های فراوانی را به مراتع ما وارد می‌کند و امکان برگشت آن بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در این شرایط، منافع را یک عده خاص می‌برند و عواقب آن متوجه گروه کثیری خواهد شد که متأسفانه جبران ناپذیر نیز خواهد بود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر اعلام کرد: عمده این دامداران دارای معیشت اقتصادی ضعیفی هستند که عمدتاً مورد ترحم قرار می‌گیرند و این در حالی است که مراتع را به شدت تخریب می‌کنند.

رجبی گفت: با توجه به اینکه مراتع استان محل خدمات بسیاری در اکولوژیک است لذا نباید بسادگی از آن بگذریم و باید قاطعانه برای حفظ و نگهداری آن اقدام کنیم.

وی افزود: فقر پوشش گیاهی مراتع ما موجب تشدید تخریب و آسیب در زمان بروز سیل خواهد شد و لذا باید با مدیریت صحیح حفظ مراتع با جدیت دنبال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201661

مهمترین اخبار ایران و جهان: