نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 13:54

بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان اصفهان اجرا می‌شود

معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد، گفت: امسال در این دهه بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در ۲۰۰ کانون خدمت رضوی و ۱۹ عرصه در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد حسین امامی معاون خادم‌یاری رضوی استان اصفهان با بیان اینکه دهه کرامت و دهه آخر صفر ۲ مناسبت مهم برای آستان قدس رضوی است، اظهار کرد: ایام دهه کرامت، از ۳۱ اردیبهشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و تا ۱۰ خرداد سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار خادمیار در استان فعال هستند که در ۲ سال اخیر با گسترش کانون‌های تخصصی و محلی رشد ۹۵ درصدی داشته و بستر فعالیت خادمیاری در عرصه‌های ۱۹ گانه افزایش یافته است.

امامی با بیان اینکه خدمات این مجموعه کریمانه است، تصریح کرد: خدمات شبکه مردمیاری رضوی ویژه همه مردم با اولویت رفع مشکلات محرومین برنامه‌ریزی شده است.

معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: برنامه‌های امسال با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» اجرا می‌شود و مباحثی چون رفع نیاز جامعه، ایجاد تحول و رشد عمومی به خصوص در حوزه اخلاق و سبک زندگی، ایجاد نشاط و همدلی و اتحاد عمومی برای پشت سرگذاشتن مسائل و ضرورت امید آفرینی با توجه به جایگاه زنان و دختران جامعه در دستور کار است.

وی با اشاره به نام‌گذاری ایام این دهه، گفت: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، اول ذی القعده، به عنوان روز «دختر؛ حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا»، دوشنبه اول خرداد، دوم ذی القعده با عنوان «شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره‌ گشایی کریمانه»، سه شنبه دوم خرداد، سوم ذی القعده با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، چهارشنبه سوم خرداد، چهارم ذی القعده، به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی؛ خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار»، پنجشنبه چهارم خرداد، پنجم ذی القعده؛ به عنوان «امام زادگان علیهم السلام و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها»، نامگذاری شده است.

امامی افزود: همچنین جمعه پنجم خرداد، ششم ذی القعده، به عنوان «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ»، شنبه ششم خرداد، هفتم ذی القعده؛ با عنوان «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه»، یک شنبه هفتم خرداد، هشتم ذی القعده؛ به عنوان «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، دوشنبه هشتم خرداد، نهم ذی القعده؛ با عنوان «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت (ع)، سه شنبه نهم خرداد، دهم ذی القعده؛ با عنوان «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و چهارشنبه دهم خرداد، یازدهم ذی القعده؛ با عنوان «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع)» نام‌گذاری شده است.

معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان ادامه داد: شروع برنامه‌های این دهه از روز یکشنبه با حضور خادمیاران در گلستان شهدا آغاز می‌شود و در همین روز جشن ولادت حضرت معصومه (س) در گلستان شهدا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد رواق‌های خدمت در گذر فرهنگی چهارباغ، باغ غدیر و گلستان شهدا، بوستان امام رضا (ع) با مشارکت شهرداری منطقه هر شب ۲۰ تا ۲۱، راه اندازی کانون‌های خدمت رضوی در ۲۰۰ کانون خدمت استان، برگزاری جشن‌هایی ویژه مادران کارآفرین و برخی اقشار دیگر بانوان از جمله برنامه‌های این دهه است.

امامی تصریح کرد: روز میلاد امام رضا (ع) اجتماع خادمیاران در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود و سپس خادمیاران رضوی به سمت میدان امام (ره) حرکت کرده و از ساعت ۲۰ تا ۲۲ جشن بزرگی در میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به برنامه های شبکه خادمان رضوی در رفع محرومیت، تصریح کرد: اطعام چند هزار نفری و برگزاری جشن ویژه گروه‌های کارگران روز مزد، دست فروشان و کودکان کار و برخی اقشار و همچنین آزادی هشت زندانی، پویش «آقا حساب کردند» با مراجعه خادمیاران به سوپر مارکت‌ها و تسویه حساب بدهی افراد نیازمند آبرودار و راه اندازی فروشگاه‌های رضوی در ایام دهه کرامت در دستور کار قرار دارد.

وی به برنامه‌های فرهنگی این ایام اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگی، شب شعر، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در ادارات استان از دیگر برنامه‌های این دهه است. امامی تاکید کرد: سال گذشته ۳۰۰ زندانی توسط خادمیاران رضوی با مشارکت خیرین و شکلات آزاد شدند که بیشترین تعداد آزادی در کل کشور بوده است و در این ایام نیز هست زندانی دیگر به کانون خانواده با خواهند گشت.

معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در کل استان ۹ هزار ۶۰۰ خادمیار رضوی سازمان‌دهی شده‌اند که از این تعداد پنج‌هزار ۵۰۰ نفر در شهر اصفهان هستند و علاوه بر این قریب یک هزار نفر «یاور رضوی» نیز در این شبکه جذب شده‌اند و قریب ۳۲ درصد خادمیاران خانم‌ها هستند که بیش از ۷۰ درصد خدمات را ارایه می‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218561

مهمترین اخبار ایران و جهان: