نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 15:15

لرستان در محور اشتغال ویژه دیده نشده است/ گره مشکلات توسط مسوولان کشوری باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه صنایع استان نیمه تعطیل یا تعطیل هستند، گفت: اگرچه تلاش‌های فراوانی در جریان بوده و هست، اما استان ما نیازمند تحول همراه با جهش است. مسوولان(استانی) هر کاری که توانستند برای راه‌اندازی صنایع انجام دادند، اما گره این کار توسط مسوولان اجرایی و قضایی کشوری باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا دارای مراتب عام، خاص و اخص است، تقوای عام همان انجام واجبات و دوری از محرمات بوده، تقوای خاص علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات، مستحباتی را نیز انجام داده و مکروه را ترک می‌کند، در تقوای اخص نیز علاوه بر موارد گفته شده از امور مباح نیز دوری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اوحدی از انسان‌ها به مرتبه عالی تقوا می‌رسد، اینکه واجبات را انجام داده و محرمات و مکروهات را ترک کرده و مستحبات را به نحو کامل انجام می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو همچون لغو امتیاز تنباکو و فتوای میرزا حسن شیرازی و همچنین لغو قانون ننگین حاکمیت قضایی آمریکایی‌ها در دوران طاغوت، افزود: این لغو امتیازها نشان می‌دهد که روحانیت از پیوند مستحکم با مردم برخوردار است.

شاهرخی با بیان اینکه روز دوشنبه مصادف است با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی، افرود: زبان فارسی سرمایه معنوی ما ایرانیان است، زبانی که همه ما با گویش‌ها و لهجه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرده و دارای ادبیات پرافتخاری است که گستره خیلی از کشورها را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب هر دو ادیب و شاعر هستند، گفت: از این‌رو همه ما باید تلاش کنیم زبان فارسی را پاس بداریم. ضمن اینکه در نام‌گذاری ساختمان‌ها، خودروها، فروشگاه‌ها و آگهی‌های بازرگانی از زبان فارسی استفاده شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شهادت امام صادق(ع) در روز سه‌شنبه و تسلیت این روز به همه شیعیان، گفت: مراسم‌های عزاداری و مراسمی با جنبه بیان آموزه‌ها و معارف اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام برگزار شود.

شاهرخی با بیان اینکه در دیداری که با مسوولان وزارت صمت داشتیم، جمعی تماس و درخواست داشتند که گزارشی از این دیدار ارائه شود، افزود: البته که نیاز دارد به یک فرصت بیشتر که بعدا مفصل در مورد آن صحبت خواهم کرد. 

وی ادامه داد: به طور مختصر اما باید گفت که از همان روزی که در سال ۹۸ خدمت مقام معظم رهبری رسیدم یعنی چند روز قبل از معارفه، نامه‌ای در خصوص وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لرستان تقدیم کردم.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه معظم‌اله نیز دستوراتی دادند که از آن موقع آن‌ها را دنبال می‌کنم، افزود: نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها موظف هستند دستورات رهبری را پیگیری کنند و در طول سال گزارش‌هایی را در محضر مقام معظم رهبری ارائه دهند و معمول نیست این موارد را اعلام و عمومی کنیم.

شاهرخی بیان داشت: آخرین نامه‌ای که به رهبری تقدیم شد، اسفندماه ۱۴۰۱ بود که آخرین وضعیت استان به صورت مکتوب ارسال گردید. 

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه رونوشت نامه و همچنین نامه‌ای مستقل به دفتر ریاست جمهوری ارسال کردم، افزود: در این نامه به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علی‌رغم تلاش‌های انجام شده نیز اشاره شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن نامه به سخنان رئیس‌جمهور در سفر به لرستان مبنی بر اینکه استان در محور اشتغال ویژه دیده می‌شود نیز اشاره شد، اینکه این مهم تاکنون محقق نشده و اگر شده به جهت عملیاتی و اجرایی فاصله دارد.

شاهرخی با بیان اینکه آمار اشتغال ۳۰ هزار نفری استان رد شد و استاندار نیز این موضوع را قبول کرد، افزود: لرستان اکنون در حوزه اشتغال ویژه دیده نشده و صنایع لرستان تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نامه توسط ریاست جمهوری به دستگاه‌های متولی ارجاع داده شد و رونوشت آن برای بنده ارسال شد، پیرو این نامه در ۱۲ اردیبهشت هیاتی به استان آمد و چون در لرستان حضور نداشتم به صورت تلفنی در جلسه ۱۳ اردیبهشت همان مطالب را بیان کردم.

وی ادامه داد: اگر چه تلاش‌های فراوانی در جریان بوده و هست، اما استان ما نیازمند تحول همراه با جهش است. تاکید کردم که مسوولان هر کاری که توانستند برای راه‌اندازی صنایع انجام دادند، اما گره این کار توسط مسوولان اجرایی و قضایی کشوری باز می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه در جلسه وزارت صمت پیشنهاد دادم امسال سال راه‌اندازی صنایع تعطیل شده استان شود، گفت: سرمایه‌گذاران نیز اگر در این زمان‌بندی اگر صنایع را احیا کردند که چه بهتر، اگر نه که آن‌ها خلع ید شوند و به افراد دارای اهلیت واگذار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیشرفت همراه با عدالت تاکید دارند، افزود: برای مبارزه با فساد باید همچون دفاع مقدس لباس رزم پوشید و از برخورد شعاری و تبعیض پرهیز کرد و رسیدگی بدون تاخیر و بدون اطاله دادرسی انجام گردد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان طوری سخن گفت و در فضای مجازی و حقیقی گفت و نوشت که همه خائن و مفسد هستند، مدیران شهوت‌پرست هستند، اینکه فلان مدیر خودرو گرفته و ....، این راه و روش با مبانی امامین انقلاب اسلامی سازگار نیست.

شاهرخی با بیان اینکه بیان چنین سخنانی مشارکت مردم در انتخابات را پایین می‌آورد، افزود: دشمن به دنبال همین است و به شایعات نباید دامن زد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با قدام مفسدان و سخنان نسنجیده خم نمی‌شود، مطالب خلاف واقع علیه روحانیت و دیگر اقشار گفته نشود، روحانیت بارها سختی‌های زندگی مردم را گوشزد کرده، اما بر شاخه ننشسته و به تنه آسیب نزده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در شبکه امامت سخنان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط امام‌های جمعه سراسر کشور عنوان می‌شود، ۶۶۰ بار سخنان امامان جمعه در لرستان در باب مسائل مختلف در شبکه ذکر شده، این در حالی است که در یکی از استان‌های همجوار تنها ۲۰۷ بار از مسائل مردم صحبت شده است.

وی با اشاره به مناسبت بسیج سازندگی، تصریح کرد: این سال‌ها شاهد تلاش‌های مضاعف سازندگی در سراسر کشور و همچنین استان در جهت محرومیت‌زدایی هستیم که از تمام جهادگران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206361

مهمترین اخبار ایران و جهان: