نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 15:37

خداحافظی باشکوه از «سلام»

مسافرانی که از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی سرزمین وحی می‌شوند، با خاطره‌ای خودش و لحظاتی ماندگار ایران را ترک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ترمینال نونوار «سلام» که چند سالی است میزبان زائران حج و عتبات است، این روزها همزمان با دهه کرامت و نزدیک شدن به میلاد حضرت امام رضا (ع) فضای متفاوتی را تجربه می‌کند و زائرانی که از این فرودگاه راهی مدینه منوره می‌شوند، با خاطره‌ای خوش ایران را ترک می‌کنند.

با وجود تاکید مسئولان و پلیس فرودگاه همچنان خانواده‌ها برای بدرقه زائرانشان به فرودگاه می آیند و همین اتفاق کار را برای ماموران انتظامی سخت می‌کند. با این حال آنها با رویی خوش از حجاج استان‌های همجوار تهران پذیرایی می‌کنند.

برای شروع کار حجاج به سالنی راهنمایی می‌شوند که قرار است آخرین توصیه‌های امنینی و دارویی و مسائل دیگر را بشنوند. ماموران انتظامی همراهان را به بیرون هدایت می‌کنند تا فضای سالن برای شنیدن توصیه‌ها آماده شود.

چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا توصیه‌هایی که پیش از این در کاروان‌ها به زائران شده است مجدداً و قبل از ورود به سالن بازرسی تکرار شود. بعد از آن از زائران خواسته می‌شود که در گروه‌های پنج نفره و بدون عجله به سمت گیت بازرسی بروند.

عبور از گیت ها زمان زیادی نمی‌برد.در طول مسیر راهنمایی‌های لازم به زائران می‌شود و با رویی خوش از آنها استقبال می‌شود. با رسیدن به ترمینال اصلی و تحویل بار که در گیت های پرتعداد انجام می‌شود، زائران به طبقه بالا هدایت می‌شوند.

از پله‌های برقی که به سالن اصلی انتظار می رسند خادمان امام مهربانی حضرت رضا (ع) ایستاده‌اند و زائران را به صرف چای حضرتی دعوت می‌کنند. این چای دلنشین خستگی چند ساعت انجام امور پروازی را در می‌آورد و بعد از آن صندلی‌های مناسب برای استراحت که تعدادشان هم زیاد است، میزبان بدن‌های خسته اما پرانرژی حجاج است.

در حین استراحت حجاج، برنامه‌های آموزشی و توجیهی از سوی بعثه اجرا می‌شود و معارفه مدینه منوره و اهمیت حضور در شهر پیامبر برای زائران انجام می‌شود. همزمان از بلندگوهای سالن «الهم لک لبیک..» پخش می‌شود تا اشک مهمان گوشه چشم زائران شود.

با نزدیک شدن به زمان پرواز، انتظارها به سر می‌رسد و زائران به سمت گیت خروجی حرکت می‌کنند. از اینجا به بعد ضربان قلب‌ها تندتر می‌شود و عطش زیارت بارگاه منور پیامبر گرامی اسلام شدیدتر.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249461

مهمترین اخبار ایران و جهان: