نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 20:36

مجمع سالیانه والیبال استان همدان برگزار شد

همدان- مجمع سالیانه والیبال استان همدان با حضور دبیرکل فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز شنبه مجمع سالیانه هیئت والیبال استان همدان با حضور دبیرکل فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان، ریاست و اعضای مجمع هیئت والیبال استان همدان برگزار شد.

خانه تخصصی والیبال برای همدان نعمت بزرگی است

میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال کشور با بیان اینکه همدان یکی از قطب‌های والیبال کشور است، اظهار داشت: با تلاش‌های ریاست و اعضای هیئت والیبال استان همدان امروز شاهد بازگشت والیبال همدان به جایگاه اصلی‌اش هستیم.

وی افزود: رشد ۱۰ پله‌ای هیئت والیبال استان در رده‌بندی فدراسیون و قرار گرفتن در جایگاه دوم هیئت‌های ورزشی استان همدان از بین ۵۱ هیئت ورزشی نشان حرکت رو به جلو آن دارد.

دبیرکل فدراسیون والیبال با اشاره به زیرساخت خوب این رشته در همدان گفت: ما در خیلی از استان‌ها مشکل زیرساخت و عدم خانه تخصصی والیبال را داریم به طور مثال در خراسان شمالی خانه تخصصی والیبال نداریم.

مجمع سالیانه والیبال استان همدان برگزار شد

تقوی خاطرنشان کرد: در استان مازندران که ادعای قطب والیبال را دارد نیز گریبانگیر مشکل عدم وجود خانه والیبال هستیم اما خوشبختانه در همدان خانه تخصصی والیبال داریم که نعمت بزرگی است.

وی با اشاره به سال سخت فدراسیون والیبال بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور امسال با ۲۳ اعزام رسمی و ۲۹ اعزام غیر رسمی و تدارکاتی سال بسیار سخت و پرکاری را پیش‌رو داریم.

دبیرکل فدراسیون والیبال عنوان کرد: امروز والیبال تنها یک رشته ورزشی نیست و یک توقع اجتماعی نسبت به آن در بین مردم به وجود آمده و با هر پیروزی والیبالیست‌ها، مردم خوشحال و با هر باخت اشک می‌ریزند.

برگزاری مسابقات والیبال برفی برای نخستین‌بار افتخار بزرگی برای همدان بود

وی با بیان اینکه نگاه فدراسیون به هیئت‌های ورزشی به عنوان رکن اجرایی اهداف کلان فدراسیون است، بیان کرد: خروجی اقدامات هیئت‌های استان‌ها تیم‌های ملی ما در رده‌های مختلف تا بزرگسالان است.

تقوی افزود: به بانوان هم نگاه بسیار ویژه‌ای داریم و این تفکر باید برداشته شود که بانوان ما محدود هستند.

مجمع سالیانه والیبال استان همدان برگزار شد

دبیرکل فدراسیون والیبال کشور با اشاره به رشته جدید والیبال برفی گفت: فدراسیون جهانی نسبت به این رشته نگاه ویژه‌ای دارد و به زودی این رشته به المپیک ورزش‌های زمستانی اضافه خواهد شد.

تقوی افزود: همدان برای نخستین بار دست به کار بزرگی زد و به بهترین نحوی که می‌توانستند مسابقات والیبال برفی را در زمستان برگزار کردند که باید به ریاست و اعضای والیبال استان تبریک بگویم.

والیبال از هیئت‌های برتر برنامه محور و هدفمند استان همدان است

علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این مجمع با بیان اینکه هیئت والیبال استان همدان یکی از هیئت‌های برنامه محور و هدفمند ما است، اظهار داشت: در مباحث میزبانی مسابقات هیئت والیبال استان قدم‌های بزرگی برداشته و زمستان گذشته برای نخستین بار مسابقات والیبال برفی را در همدان برگزار شد.

وی افزود: ما هر کمکی که بتوانیم به این هیئت ورزشی انجام خواهیم داد و قدیمی‌ترین سالن همدان با ۶۰ سال قدمت به عنوان خانه تخصصی والیبال در اختیار هیئت قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه استعدادهای بسیار نابی در رشته والیبال در استان همدان فعالیت می‌کنند، گفت: از هیئت والیبال انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به هر ۱۰ شهرستان استان به عنوان بازوان اصلی هیئت داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: میزبانی‌ها باید در تمام شهرستان‌های استان تقسیم شود تا بتوانیم از تمام استعدادهای خود به خوبی استفاده کنیم.

وی با درخواست از فدراسیون والیبال بیان کرد: از ریاست و دبیرکل فدراسیون والیبال درخواست داریم در بحث برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری نگاه ویژه‌ای به همدان داشته باشند.

مجمع سالیانه والیبال استان همدان برگزار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: دغدغه اصلی مربیان و داوران ما ارتقا سطح بوده که امیدواریم با حمایت فدراسیون برگزاری مستمر این دوره‌ها را در تمامی شهرستان‌های استان داشته باشیم.

۵ هزار والیبالیست سازمان یافته در همدان فعالیت می‌کنند

حمید بادامی‌نجات رئیس هیئت والیبال استان همدان نیز با اشاره به رشد این رشته ورزشی اظهار داشت: امروز بیش از ۵ هزار والیبالیست رسمی دارای بیمه ورزشی در استان فعال هستند.

وی افزود: جایگاه هیئت در فدراسیون ۱۰ پله افزایش پیدا کرده و در استان نیز والیبال دومین هیئت برتر ورزشی از نظر عملکرد بوده که همین گویای رشد و توسعه والیبال در سال گذشته است.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با اشاره به نگاه ویژه به شهرستان‌ها گفت: سیاست اصلی ما رشد و توسعه هیئت‌های شهرستانی به عنوان بازوان اصلی هیئت استان بوده و امروز تمام شهرستان‌های ما با قدرت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی استان، لیگ‌ها محدود به مرکز استان نبوده و پویای والیبال در تمام نقاط استان هدف اصلی ما است.

بادامی‌نجات با اشاره به موضوع تیم‌داری بیان کرد: ویترین فعالیت هیئت‌ها تیم‌داری در کشور بوده که با تمام محدودیت‌های مالی که داشتیم و اینکه هیئت وظیفه‌ای در قبال تیم‌داری ندارد اما با کمک بخش خصوصی و اسپانسرهای مالی در سال اخیر قدم‌هایی برداشته شد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با بیان اینکه همدان را به عنوان قطب والیبال برفی کشور مطرح کردیم، گفت: برگزاری نخستین دوره این رویداد کار بسیار بزرگی بود که زمستان گذشته انجام شد.

وی عنوان کرد: امروز همدان توانسته جایگاه گذشته خود در والیبال و اعتبار خود را برگرداند و با قدرت این راه ادامه دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مجمع با حضور دبیرکل فدراسیون والیبال، ریاست و اعضای هیئت والیبال استان همدان و مدیران و مسئولان خیابانی در میدان فردوسی جنب خانه والیبال همدان به نام استاد اصغر راجی یکی از پیشکسوتان والیبال با حضور معاون شهردار رضا ابرارخرم نامگذاری شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209561

مهمترین اخبار ایران و جهان: