نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 00:36

دغدغه ای برای‌ مسیر دسترسی و شبکه برق بازارچه مرزی گمیشان نداریم

گمیشان- فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مباحث حوزه راه اندازی بازارچه مرزی شهرستان گمیشان و حسنقلی ترکمنستان در دست پیگیری بوده و دغدغه‌ای برای مسیر دسترسی و شبکه برق این مرکز وجود ندارد.

امید سقلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ایجاد و استقرار بازارچه مرزی در شمال شهرستان گمیشان به طور جدی توسط استاندار گلستان و مجمع نمایندگان استان در دست پیگیری بوده و به طور ویژه دفتر اقتصادی استانداری گلستان تحولات و پیش نیازهای این طرح بزرگ را در دستور کار خود قرار دارد.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مطالعات نهایی احداث بازارچه مرزی در منطقه گمیشان و حسنقلی ترکمنستان توسط مشاوران ملی در دست اقدام است تا نتیجه آن در هفته‌های آینده به وزارت کشور منعکس شود.

وی افزود: پس از تأیید نهایی این فرایند در هیئت دولت، تأمین زیرساخت‌ها به سرعت در منطقه اجرایی می‌شود.

سقلی گفت: در حال حاضر از ۳۰ کیلومتر مسیر دسترسی به مکان پیشنهادی بازارچه حدوداً ۱۵ کیلومتر آسفالت و ۱۵ کیلومتر خاکی است که پس از تأیید نهایی با قید فوریت آسفالت می‌شود.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مطالعات لازم برای توسعه شبکه برق در منطقه انجام شده و در این خصوص دغدغه‌ای برای تأمین برق بازارچه مرزی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: شهرستان گمیشان در زمره ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور محسوب می‌شود و با اجرای این پروژه سرانه درآمد خانوارهای محروم گمیشان افزایش خواهد یافت.

فرماندار گمیشان اظهار کرد: افزایش شور و نشاط اجتماعی و همچنین فرصت جذب گردشگر از اقصی نقاط استان و کشور از دیگر فواید نهایی شدن این پروژه در منطقه محروم گمیشان است.

سقلی ابراز امیدواری کرد: پروژه بزرگ بازارچه گمیشان و حسنقلی ترکمنستان ظرف حداکثر دو ماه آینده وارد فاز عملیاتی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209917

مهمترین اخبار ایران و جهان: