نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 13:05

دستور استاندار سمنان برای رفع مشکلات کاروانسرای میاندشت/ کاروانسرایی که مرکز اقامتی شد

استاندار سمنان دستور داد تا برای رفع مشکلات کاروانسرای تاریخی میاندشت که به مرکز اقامتی تبدیل شده است، پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه هماهنگی رفع مشکلات کاروانسرای میاندشت اظهار کرد: نگاه ما به موضوع کاروانسرای میاندشت، ارائه خدمات مطلوب بین‌راهی به زائران و مسافران است.

وی تصریح کرد: توجه به کاروانسرای میاندشت و فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری ازجمله تأمین آب، راه دسترسی، اینترنت و سایر موارد فرصتی طلایی است که باید از آن استفاده شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی امر حاضر در جلسه، مصوبات را به‌منظور تسریع در بهره‌برداری از کاروانسرا و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران با جدیت پیگیری کنند.

جلسه هماهنگی و رفع مشکلات کاروانسرای تاریخی میاندشت شهرستان میامی با حضور مسؤولان مرتبط در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار شهرستان میامی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان نیز حضور داشتند.

به گزارش فارس؛ مجموعه کاروانسراهای میاندشت در شهرستان میامی یکی از آثار تاریخی است که اکنون نیز به کاربری گذشته خود بازگشته و به مرکزی اقامتی تبدیل شده است.

مجموعه کاروانسراهای میاندشت از سه کاروانسرای متصل به هم تشکیل شده است. یکی از این سه کاروانسرا در دوران شاه‌عباس اول ساخته شده و دو کاروانسرای دیگر در دوران قاجار احداث شده است.

کاروانسرای میاندشت در میانه راه تهران به مشهد واقع شده است و می‌تواند گزینه خوبی برای استراحت در این مسیر طولانی باشد.

کاروانسرای میاندشت در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری شرق شهر میامی قرار دارد و اکنون به یک مرکز اقامتی تبدیل شده است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208661

مهمترین اخبار ایران و جهان: