نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 09:53

ایجاد بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت البرزی

کرج- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز گفت: در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر مددجو و نیازمند در این استان خدمات ایجاد اشتغال ارائه شده است.

کیومرث عدل‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محصولات باکیفیت و دستیابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است. گفت: طی سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر مددجو و نیازمند خدمات ایجاد اشتغال شامل: پرداخت تسهیلات، کاریابی و بکارگیری در طرح‌های اشتغال توسط راهبران شغلی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات اشتغال این نهاد علاوه بر افراد مورد حمایت به پنج دهک پایین درآمدی نیز تعلق می‌گرفت گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان به ۸۲۴۹ نفر تسهیلات اشتغال اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز در بحث آموزش‌های مقدماتی و مهارتهای فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی اشتغال پس از احصاء و شناسایی مستعدین اشتغال گفت: تعداد ۲۸۵۱ از طریق راهبران شغلی و مربیان آموزشگاه‌های طرف قرارداد، تعداد ۳۰۸۷ مورد از طریق معرفی به کاریابی و تعداد ۶۹۹۱ نفر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مشغول به کار شده اند.

وی بابیان اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان وزنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود بیان کرد: برای کارفرمایانی که از مددجویان موردحمایت این نهاد در کسب‌وکار خود به‌کارگیری کنند، پرداخت حق بیمه فرد به‌کارگیری شده تا دو سال در نظر گرفته‌شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193217

مهمترین اخبار ایران و جهان: