نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 21:30

تمهیدات سایبری در ادارات سمنان مدنظر قرار گیرد

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، پیاده‌سازی تمهیدات سایبری در ادارات دولتی استان را امری لازم و ضروری برای صیانت از سرمایه سایبری استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل طحان، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در دیدار با رئیس مرکز آپا دانشگاه سمنان با اشاره به اهمیت و جایگاه حساس امنیت سایبری در مصون‌سازی و پیشگیری از حملات به درگاه‌ها، وب سایت‌ها و پایگاه‌های غیرزیرساختی، همکاری‌های مجدانه را راه‌حل ارتقای مقوله پدافند سایبری عنوان کرد و به‌روز بودن سطوح مقابله و پیشگیری را در مواجهه با تهدیداتی که غالباً از به‌روزرسانی خاصی برخوردار هستند، خواستار شد.

طحان با اشاره به تجارب موفق همکاری دو مجموعه در بازدید از ادارات و برگزاری دوره‌های آموزشی، بر توسعه بیش از پیش این همکاری و تعامل تأکید کرد.

وی حوزه سایبری را حوزه‌ای بسیار با اهمیت دانسته و بر لزوم آموزش تخصصی در این حوزه به ویژه در ۲ بخش مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان فاوا ادارات استان تأکید کرد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان پیاده‌سازی تمهیدات سایبری در ادارات دولتی استان را امری لازم و ضروری برای صیانت از سرمایه سایبری استان دانست و ایجاد نگاه جامع به موضوع و هم‌افزایی کلیه ظرفیت‌های موجود در این بخش را سیاست اداره کل پدافند غیرعامل عنوان کرد.

علیرضا نعیمی‌صدیق، رئیس مرکز آپا دانشگاه سمنان نیز ضمن تبریک انتصاب اسماعیل طحان به عنوان سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، گزارشی از اقدامات و ملاحظات در حوزه رصد، پایش و مقابله با تهدیدات سایبری استان ارائه و بر نقش‌آفرینی برجسته همکاری مرکز آپا و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جهت ارتقای امنیت سایبری تأکید کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192761

مهمترین اخبار ایران و جهان: