نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 10:18

بیش از ۲۲۰۰۰ نوآموز کرمانشاهی هنوز سنجش سلامت نشده‌اند

کرمانشاه- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت ثبت‌نام سنجش نوآموزان است، گفت: بیش از ۲۲ هزار نوآموز کرمانشاهی هنوز سنجش سلامت نشده‌اند.

علی محمد بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت سنجش دانش آموزان، اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پیش از شروع سال جدید نیز سنجش بیش از هفت هزار نوآموز انجام شد.

وی افزود: طبق آخرین گزارشات دریافت شده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر از نوآموزان برای انجام سنجش نوبت گرفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: امکان نوبت‌گیری تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای اولیا فراهم است اما برنامه سنجش دانش آموزی تا پایان خردادماه استمرار خواهد داشت.

محمد بیگی به تعداد پایگاه‌های فعال سنجش در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: تا پیش از شروع سال جدید ۲۰ پایگاه سنجش دانش آموزی در استان فعالیت داشتند که با فعال شدن ۱۲ پایگاه دیگر در حال حاضر ۳۲ پایگاه فعال مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف رویه‌های گذشته در رویه فعلی اولیا با توجه به مکان استقرار خود امکان انتخاب مکان و پایگاه برای انجام سنجش فرزندان خود را خواهند داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر باید برای سال جدید تحصیلی سنجش شوند، عنوان کرد: از این تعداد پنج هزار نفر تا پیش از یک بهمن ماه ۱۴۰۱ با رویه گذشته و قدیم تا سنجش شده‌اند و تا ۲۵ اسفند نیز هفت هزار ۵۰۰ نفر سنجش شدند.

محمد بیگی ادامه داد: مجموعاً از ۳۵ هزار نفر نوآموزی که باید برای سال آینده سنجش شوند تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر اقدامات لازم را انجام داده و ۲۲ هزار ۵۰۰ نفر دیگر باقی مانده‌اند و امکان نوبت‌گیری نهایتاً تا ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی در پایان به عدم تمدید مجدد بازه زمانی ثبت‌نام سنجش نوآموزان، گفت: از اولیا تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر و پیش از اتمام وقت تعیین شده نسبت به نوبت گیری سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1136961

مهمترین اخبار ایران و جهان: